[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تهاتر زمین برای ساخت مسکن ملی ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، جایگاه این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: به‌رغم اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام گرفته و با وجود پیشرفت‌هایی که تاکنون حاصل شده، اما معتقدیم که روند اجرای این طرح در استان باید همچنان شتاب بیشتری به خود گیرد.
محمود رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: سازوکارها در استان باید به‌گونه‌ای فراهم شود که از نیمه دوم امسال بخش‌هایی از واحدهای نهضت ملی مسکن که عمدتاً نیز ساختمان‌های ویلایی هستند، در برخی شهرستان‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.
او ادامه داد: این اتفاق در شهرستان‌هایی رخ خواهد داد که کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن با شتاب بیشتری دنبال شده و سایر شهرستان‌ها هم باید به کار خود شتاب دهند.
وی یکی از چالش‌های پیش روی ساخت مسکن را بحث تأمین زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب دانست و افزود: برای حل این مشکل مقرر شد که اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و لارستان منابع موردنیاز را هم از طریق سازمان ملی زمین و مسکن و هم منابعی که در استان وجود دارد و همچنین از طریق تهاتر یا توسط شهرداری‌های استان منابعی در اختیار ادارات و شرکت‌های آب، برق و گاز قرار گیرد که این زیرساخت‌ها تأمین و روند ساخت مسکن سرعت گیرد.
او اظهار داشت: در کنار ساخت مسکن برای عموم متقاضیان، ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین نخبگان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته و با توجه به تأکید استاندار فارس، با جدیت دنبال می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برای ساخت مسکن نخبگان، استادان دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان یک زمین ۸۰هکتاری در غرب شیراز پیش‌بینی شده که انجام کارهای طراحی آن به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رضایی کوچی افزود: به‌منظور تأمین زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از ادارات، دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها خواسته شده که اراضی خود را برای ساخت مسکن کارکنان آن مجموعه اختصاص دهند.
وی ادامه داد: در استان هم دانشگاه و هم دستگاه‌های اجرایی اراضی زیادی در اختیار دارند که شرایط استفاده از این زمین‌ها برای ساخت مسکن ملی وجود دارد.
او افزود: حتی اگر یک دستگاه، در یک مکان نامناسب ساخت مسکن یک زمین در اختیار داشته باشد، حاضریم که در قالب تهاتر زمین مناسب‌تری در اختیار آن مجموعه قرار دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هرچه زمین‌ها از شرایط جغرافیایی مناسب‌تری برخوردار باشند و زیرساخت‌ها هم برای آنها قابل‌تأمین باشد و به شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و مخابرات نیز نزدیک‌تر باشند، به‌طور طبیعی هزینه‌های ساخت در چنین زمین‌هایی کاهش می‌یابد و روند ساخت‌وساز هم شتاب می‌گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی