[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتغال محرومیت‌زدایی می‌کند، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، راهکار رفع محرومیت‌ها را کارآفرینی و اشتغال‌زایی عنوان و بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و تلاش در این مسیر تأکید کرد. سردار جمال‌الدین آبرومند شنبه ۲۰ خرداد در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی فارس ضمن بیان اینکه این استان منطقه‌ای ثروتمند است، گفت: محرومیت‌های فارس برازنده این استان نیست و انتظار بر تلاش و همکاری بیشتر برای رفع محرومیت‌هاست.
او رفع مشکلات محرومان و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف را از اهداف این قرارگاه ذکر و اضافه کرد: راهکار رفع محرومیت این است که خود مردم آن مناطق ثروتمند شوند و به درآمدزایی خوبی برسند؛ لذا باید اولویت بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال باشد. عمده مشکلات محرومان به مسئله کار و اشتغال برمی‌گردد.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، ادامه داد: استان فارس ظرفیت زیادی دارد و همین ظرفیت گردشگری کافی است تا به ثروت برسد؛ یکی دیگر از فرصت‌ها نیز ایجاد صنایع کوچک است که البته باید با محوریت بازگشت به روستا انجام شود.
او افزود: عمده مشکلات مطرح‌شده در حوزه محله‌های حاشیه‌ای شهر شیراز نیز در خصوص مهاجرت است و مهاجرت باز به همان دلیل عدم امکان تولید ثروت و درآمدزایی در روستاها برمی‌گردد. وی تأکید کرد: انتظار بر این است تا از تمام ظرفیت‌های بسیج و سپاه استفاده گردد تا محرومیت‌ها رفع شود. آب‌رسانی و آبخیزداری از دیگر اولویت‌های اجرایی در مسئله محرومیت‌زدایی است.
لزوم استمرار همکاری‌ها در رفع محرومیت‌ها
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر نیز در این نشست بیان کرد: رفع محرومیت از استان فارس یکی از اولویت‌های اقداماتی است که باید با مشارکت همگانی و همکاری و هم‌افزایی انجام شود و در این راه از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها باید استفاده کرد.
او افزود: در کارهای سخت در کنار هم بوده‌ایم و توانسته‌ایم موفق باشیم که یکی از آن طرح‌ها، جهاد آب‌رسانی بود که اقدامات خوبی انجام شد و برخی از پروژه‌ها که سال‌ها ‌در انتظار اجرا بود، در کمترین زمان ممکن آغاز، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در طرح‌های جدید و پیش رو نیز انتظار بر امتداد این همکاری است و تمام اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی در این مسئله باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی