[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روستاها در چنبره مشکلات ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: با تدابیر انجام‌شده و اذن مقام معظم رهبری، فعالیت‌های متنوع‌تری توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه محرومیت‌زدایی ازجمله آب‌رسانی، مسکن، اشتغال، حوزه‌های عشایری، راه روستایی، مدارس، بهداشت و درمان، آبخیزداری و احیای قنوات، امنیت غذایی، پیشرفت منطقه‌ای و رفع معضلات حاشیه‌نشینی انجام خواهد شد.
دکتر ایمانیه استاندار فارس، در حاشیه شورای اداری استان گفت: یقین دارم اگر مشکلات مسکن، راه، آب و اشتغال در روستاها حل شود، شاهد مهاجرت از روستا به شهر‌ها نخواهیم بود؛ بلکه مهاجرت معکوس انجام می‌شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه شورای اداری استان که با حضور سردار آبرومند معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و رؤسای کارگروه‌های ده‌گانه با موضوع پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: روز خوبی را برای مردم فارس به‌ویژه افراد دغدغه‌مند که نگران مسائل رفاهی، آسایش و محیط زندگی نیازمندان، روستاییان و افراد کم‌برخوردار بودند، شاهد بودیم.
استاندار فارس به فعالیت‌هایی که در استان از سال گذشته توسط این قرارگاه شروع شده است، اشاره کرد و گفت: با تدابیر انجام‌شده و اذن مقام معظم رهبری، فعالیت‌های متنوع‌تری توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه محرومیت‌زدایی ازجمله آب‌رسانی، مسکن، اشتغال، حوزه‌های عشایری، راه روستایی، مدارس، بهداشت و درمان، آبخیزداری و احیای قنوات، امنیت غذایی، پیشرفت منطقه‌ای و رفع معضلات حاشیه‌نشینی انجام 
خواهد شد.
دکتر ایمانیه به حضور مدیران کل در جلسه شورای اداری نیز اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد تا پایان تیرماه سال جاری تفاهم‌نامه‌های همکاری به تفکیک موضوع مابین بسیج سازندگی، سازمان‌های استان، قرارگاه امام مجتبی(ع) و استانداری فارس منعقد شود.
وی ادامه داد: منابع اعتباری این طرح‌ها از طریق نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سفر دوم هیئت دولت به فارس، از طریق اختصاص‌های ملی و استانی تأمین خواهد شد.
نماینده عالی دولت در فارس به فعالیت‌های آغازشده توسط این قرارگاه که در راستای آب‌رسانی به روستاها بوده، اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به هزار روستای استان دچار بحران یا تنش آبی بودند. از سال گذشته با تدبیر این قرارگاه و فعالیت‌های بسیج سازندگی، آب و فاضلاب استان و آبفای شیراز، عملیات آب‌رسانی به ۳۷۰ روستا آغاز شده که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ نزدیک به ۲۰۰ روستا به آب پایدار متصل شده‌اند و همچنان کار با سرعت در حال انجام است. امیدواریم فراتر از زمان پیش‌بینی شده و در کمتر از یک سال شاهد اتمام این پروژه باشیم.
وی ادامه داد: امروز مقرر شد تا هفته دولت ۱۴۰۳ پروژه آب‌رسانی به باقی‌مانده این هزار روستا نیز پس از تأمین اعتبار انجام شود.
استاندار فارس به بازدیدهای مکرر خود از نقاط مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: راه‌های روستایی و مسکن دو موضوع پراهمیت در روستاهاست. مقرر شد هفتادهزار خانه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و برخی دیگر از سازمان‌های حمایتی تأمین شود؛ بدین صورت که زمین، زیرسازی و آماده‌سازی با استان و ساخت توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صورت پذیرد.
دکتر ایمانیه بر لزوم حل مشکل مسکن، راه، آب و اشتغال روستاییان تأکید کرد و اظهار داشت: یقین دارم اگر مشکلات این چهار حوزه در روستاها حل شود، شاهد مهاجرت از روستا به شهر‌ها نخواهیم بود؛ بلکه مهاجرت معکوس انجام می‌شود.
وی افزود: در بحث اشتغال روستایی امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد یکصدهزار اشتغال روستایی را برای مدت سه سال برنامه‌ریزی کنیم؛ البته برای تحقق این ایده به منابعی همچون تبصره ۱۶ و ۱۸ نیازمندیم.
استاندار فارس در ادامه به راه‌های روستایی موجود در استان اشاره کرد و گفت: امروز مقرر شد بیش از هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد یا روکش آسفالت آن انجام شود.
وی تصریح کرد: بازسازی مسکن روستایی و مقاوم‌سازی این منازل در برابر زلزله تاحدودی انجام شده است؛ شرایط مابقی منازل در شهرستان‌های مختلف متفاوت است با ۷۰هزار موردی که امروز توافق شده است. با تدابیر اتخاذ شده در نهضت ملی مسکن و تکالیف کمیته امداد حضرت امام در زمینه مسکن روستایی ان‌شاءالله شاهد حل قسمت قابل‌توجهی از مشکلات باقی‌مانده در این حوزه 
خواهیم بود.
در انتهای این جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری فارس و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در خصوص محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس، سرتیپ پاسدار آبرومند دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سرتیپ پاسدار بوعلی فرمانده سپاه استان و علیزاده رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی به امضا رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی