[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه لاوا کیک، روزنامه شیراز نوین

کیک لاوا یک دسر فرانسوی است، گرچه آمریکایی‌‌ها ادعای درست کردن این دسر را دارند.
لاواکیک یکی از انواع کیک‌های ساده و خوش‌مزه بین‌المللی است که با ترکیبات و طعم های متنوعی پخته می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لاواکیک در ادامه با سایت ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 6 نفر
آرد قنادی:    ۵۰ گرم
شکلات تلخ:    ۲۰۰ گرم
تخم‌مرغ: ۳ عدد
کره: ۱۵۰ گرم
شکر: 7۰ گرم
پودر کاکائو:    ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
شکر پودرشده: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه لاواکیک در ابتدای کار شکلات را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و روی بخار آب کتری یا سماور قرار می‌دهیم تا ذوب شوند، سپس ترکیب کره و شکلات را کنار می‌گذاریم تا از حرارت بیفتند.
 مرحله دوم
در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با همزن مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب‌ شوند، سپس شکر را اضافه کرده و به هم زدن مواد ادامه می‌دهیم تا تخم‌مرغ‌ها حجیم شوند.
 مرحله سوم
حالا ترکیب کره و شکلات ذوب‌شده را اضافه کرده و کمی مخلوط می‌کنیم، سپس آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا مایه کیک یک‌دست شود. در ادامه قالب‌های یک نفره را با کره چرب کرده و کمی پودر کاکائو درون قالب‌ها می‌پاشیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله مایه کیک را درون قالب‌ها می‌ریزیم، سپس فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و اجازه می‌دهیم گرم شود. پس از اینکه فر به طور کامل گرم شد، قالب‌ها را درون فر قرار داده و اجازه می‌دهیم کیک‌ها بپزند.
 مرحله پنجم
برای پخت کیک‌ها حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز است، پس از گذشت ۷ دقیقه برای اینکه مطمئن شویم کیک‌ها به طور کامل پختند، یک خلال دندان در مرکز کیک‌ها فرو می‌کنیم، اگر چیزی به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک‌ها پخته‌اند.
 مرحله ششم
در این مرحله قالب‌ها را از فر خارج کرده و اجازه می‌دهیم کیک‌ها خنک شوند. در نهایت کیک‌ها را از قالب‌ها خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم، سپس با پودر قند و خامه یا بستنی تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی