[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

اتصال به بندر بودجه می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط‌عمومى اداره‌کل راه و شهرسازى لارستـان، در سفر رضایى رئیس کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى، بازدید از پروژه‌هاى اداره‌کل راه و شهرسازى لارستـان، تونل وحدت در محور لار- جهرم و تونل شهیده باختر بیگلرى در محور لار- بستک به اتفاق شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستـان انجام شد. شبانى در حاشیه بازدید از تونل شهیده باختر بیگلرى اظهار داشت: احداث تونل ٤٣٠مترى شهیده باختر بیگلری در کیلومتر ٦٥ محور لار- بستک جهت حذف گردنه پاسخند زمینه‌ساز اتصال مرکز کشور به بنادر اقتصادی- توریستی بندر لنگه، چارک، آفتاب و جزیره کیش شده و بهینه‌ترین مسیر زمینی برای دسترسی استان فارس به این مناطق به شمار مى‌رود. 
وى افزود: حفارى تونل شهیده باختر بیگلرى مهرماه سال ١٣٩٩ وارد فاز اجرایى شد و ظرف مدت یک سال عملیات حفر این تونل ٤٣٠مترى به اتمام رسید و پس از آن کف‌بردارى و تحکیمات تونل هم صورت گرفت و هم‌اکنون پیمانکار آماده اجراى عملیات لاینینگ است. 
مدیرکل راه و شهرسازى لارستـان تصریح کرد: طول کلی محور لار- بستک ١٢٠ کیلومتر بوده که ٦٨ کیلومتر آن در حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان واقع شده است و با اجرا و تکمیل عملیات بهسازى محور لار- بستک و تکمیل تونل شهیده باختر بیگلرى، طول کلی محور ٩٠ کیلومتر کاهش می‌یابد. 
در ادامه مدیرکل راه و شهرسازى لارستان تونل وحدت را به‌عنوان یکى از پروژه‌هاى مهم در جهت تکمیل باند دوم محور ملى جهرم- لار- بندرعباس قلمداد کرد و اذعان داشت: در راستای تقسیم بخشی از بار ترافیکی سنگین و اقدامات اساسی در دوبانده‌شدن محور لار- جهرم، این تونل ٧٧٠متری بایستى هرچه زودتر به پایان برسد تا عدم تکمیل آن در زمان بهره‌بردارى از محور مذکور خللى در مسیر کار ایجاد نکند.
شبانى با اشاره به اینکه مکاتبات زیادى از سوى استاندارى فارس، اداره‌کل راه و شهرسازى لارستـان با وزارت متبوع و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهاى حمل‌ونقل با وزارت نفت صورت گرفته است، از رضایى درخواست نمود که موضوع حجم زیاد محموله‌هاى نفتى از این محور که باعث چالش و حجم ترافیک سنگین و خطرات جاده‌اى شده در سفر ریاست‌جمهور به استان فارس به‌عنوان موضوعى مهم مطرح و در این سفر مصوب شود تا وزارت نفت ملزم به تخصیص اعتبار جهت تکمیل این محور شریانى شود. 
در ادامه رضایى هم‌زمان با بازدید از پروژه‌ها طى تماس‌هایى با مسئولان مربوطه در بخش‌هاى مختلف خواستار توجه بیشتر و تخصیص اعتبارات کامل به پروژه‌هاى راه‌سازى در منطقه شد و بر این اساس قول مساعدت جهت پیگیرى و اخذ اعتبارات در پروژه‌هاى مذکور از سوى او صورت گرفت. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی