[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نقل و انتقال فرهنگیان شفاف‌سازی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
تحول در آموزش و پرورش مطابق منویات رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مؤلفه‌ای بود که معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آن اشاره کرد.
مجید زارعی ظهر صبح یکشنبه ۲۱ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات در شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان گفت: نقل و انتقالات فرهنگیان به دو بخش درون‌استانی و برون‌استانی تقسیم می‌شود که شیوه‌نامه برون‌استانی به نواحی آموزش و پرورش ابلاغ شده و تا ششم تیرماه ادامه خواهد داشت. او با اشاره به این موضوع که نتایج نقل و انتقالات در دهم مردادماه از طریق وزارتخانه اعلام خواهد شد، بیان داشت: متقاضیان می‌توانند از ۲۱ خرداد لغایت ۵ تیرماه در سامانه https://my.medu.ir درخواست خود را ثبت کنند. وی با بیان اینکه در سال جاری نقل و انتقال فرهنگیان به صورت امتیازبندی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص می‌توانند به آموزش و پرورش ناحیه خود مراجعه کنند و به بیماران صعب‌العلاج ۱۵۰ امتیاز و بیماران حاد ۱۰۰ امتیاز تعلق خواهد گرفت. این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که در راستای قانون صیانت از جمعیت، فرهنگیان متأهل و دارای فرزند بنا به تعداد فرزندان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران از امتیاز در نقل و انتقالات برخوردار خواهند شد، عنوان کرد: نزدیک به یک‌هزار و هفتصد نفر از فرهنگیانی که سه سال به بالا به‌صورت موقت به شهر شیراز آمده بودند، به انتقال دائم تبدیل شدند و در راستای شفاف‌سازی نقل و انتقالات شیوه‌نامه از طریق نرم‌افزار شاد در تمامی گروه فرهنگیان استان اطلاع‌رسانی شده است. معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس از فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال محل خدمت خواست که صرفاً برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کرده و از مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش خودداری کنند. 
وی در بخش دیگری از سخنانش وضعیت نیروی انسانی فرهنگیان استان فارس در سال ۱۴۰۲ را مورد تشریح قرار داد و گفت: ۶۱هزار و ۷۲۳ نفر در آموزش و پرورش استان فارس شاغل هستند و پیش‌بینی می‌شود که ۶هزار و ۸۶۸ نفر بازنشسته شوند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به پیش‌بینی جذب ۳هزار و ۲۸۷ نفر از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی، اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۲۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان مهرماه به سر کلاس مدارس فارس خواهند رفت. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس با ۱۰هزار و ۳۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی روبه‌رو خواهد بود، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بازنشستگان، حق‌التدریس غیرموظف به شاغلان و دانشجویان سال آخر فرهنگیان و به‌کارگیری ۱۸۹ نفر سربازمعلم، کمبود نیروی آموزش و پرورش استان برطرف خواهد شد. زارعی ادامه داد: ۷۴۳ معلم ابتدایی برای شهرستان شیراز استخدام خواهند شد که کمبود نیرو را در مرکز استان پوشش خواهند داد؛ بنابراین با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، پیش‌بینی می‌شود هیچ کلاس درسی بدون معلم در سال تحصیلی آتی 
نخواهیم داشت. 
وی با بیان اینکه برای اولین بار در استان فارس برای گزینش جذب نیرو نمره علمی لحاظ شده است، اظهار کرد: مباحث قرآنی و توانایی علمی فرد موردتوجه خواهد بود. در جذب نیرو‌های آموزش ابتدایی، دبیری و هنرآموزی درصدد گزینش معلم‌های کارآمد، به‌روز و در طراز انقلاب اسلامی هستیم تا شاهد تحول در سیستم آموزشی باشیم. «ثبت نام کتب درسی» یکی از مورادی بود که معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد و افزود: ۷۶ درصد از دانش‌آموزان استان فارس ثبت‌نام کتاب درسی خود را انجام دادند و به‌عبارتی از ۷۱۷هزار و ۹۷۷ دانش‌آموزان استان فارسی واجد شرایط، ۵۴۵هزار و ۷۲۶ نفر ثبت‌نام کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی