[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

معافیت‌های مالیاتی برای خوش‌حسابان اقتصادی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
با توجه به اعلام آخرین زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و اعلام شرایط استفاده برخی از مشاغل از تبصره ماده ۱۰۰، نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی فارس با اصحاب رسانه برگزار شد.
حمیدرضا محمد ابراهیمی، ظهر دوشنبه ۲۲ خردادماه از تبصره ١٠٠ قانون مالیاتی به‌‌عنوان قانونی راهگشا برای برای برخورداری از معافیت‌های مالیاتی فعالان اقتصادی یاد کرد و افزود: فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ٣١ خردادماه تمدید شد. او با اعلام جزئیاتی از این طرح بیان داشت: افرادی که تعاملات اقتصادی آنها طی یک سال کمتر از شش میلیارد و ٧٢٠ میلیون تومان به استناد قانون بودجه باشد، می‌‌توانند از تبصره ماده ١٠٠ بهره‌مند شوند. وی با اشاره به این موضوع که تلاش دستگاه مالیاتی بر اسلوب عدالت‌محوری تلاش می‌کند، اظهار داشت: هوشمندسازی نظام مالیاتی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اولویت ویژه سازمان امور مالیاتی در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است. مدیرکل امورمالیاتی فارس با بیان اینکه مهلت قانونی برای پرداخت مالیات مقطوع تعیین‌شده در سامانه، تا پایان خردادماه امسال است، گفت: امکان تقسیط کل بدهی مؤدیان برای حداکثر ۴ ماه وجود دارد.
محمد ابراهیمی از مؤدیان مالیاتی دعوت کرد تا از فرصتی که برخورداری از مشوق‌ها در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند و اظهار داشت: پرداخت نشدن مالیات در موعد مقرر، موجب اعمال جریمه قانونی قانون مالیات‌های مستقیم خواهد شد. وی در همین رابطه افزود: یکی از معیارهای محاسبه مالیات تعداد تراکنش‌های حساب‌های مؤدیان مالیاتی است و چنانچه فعالان اقتصادی تا فرصت تعیین‌شده نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نکنند، سازمان امور مالیاتی براساس داده‌هایی که در اختیار دارد نسبت به تنظیم اظهارنامه اقدام خواهد کرد.
محمدابراهیمی با تأکید بر اینکه قانون، امکان بررسی اعتراض‌ها به مالیات تعیینی براساس مستندات ارائه‌شده از سوی مؤدی را فراهم کرده است، گفت: تا زمانی که فعال اقتصادی درآمد خود را ابراز نکند، به منزله کتمان تلقی خواهد شد، لذا همه فعالان اقتصادی برای انجام تکالیف قانونی خود در زمینه مالیات، اقدام کنند.
این مقام ارشد اقتصادی استان با اشاره به این موضوع که قانون مؤدیان مختلف را براساس تعاملاتی که با این دستگاه دارند به سه گروه تقسیم می‌کند هم اظهار کرد: در برخی از صندوق‌های اعتباری، فرار مالیاتی به میزان ١٠ هزار میلیارد تومان رصد شده است.
وی با قدردانی از شهروندان فرهنگ‌مدار استان که با پرداخت مالیات زمینه توسعه و سازندگی فارس را فراهم می‌کنند، افزود: رقمی نزدیک به 70 هزار فعال اقتصادی اظهارنامه‌های خود را به اداره کل امور مالیاتی فارس ارائه کرده‌اند که اعتباری بالغ بر ٢٢٠ میلیارد تومان داشته است و این در حالی است که ۵٨ درصد از افرادی که اظهار نامه ارائه کرده‌اند، مالیات آنها صفر بوده و تنها ۴ درصد از فعالان اقتصادی مشمول مالیات‌های مازاد شده‌اند.
مدیرکل امورمالیاتی فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سال گذشته در فارس حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان وصولی مالیات ثبت شده است، گفت: پیش‌بینی اولیه برای امسال ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است. وی با اشاره به این موضوع که تعداد 90 فقره پرونده‌های فرار مالیاتی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده، تأکید کرد: فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ٣١ خردادماه تمدید شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی