[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

هنرمندان باید نقش مسئولانه اجتماعی خود را ایفا کنند، روزنامه شیراز نوین

هنرمند رادیو، سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت کمک هنرمندان به کودکان مبتلا به بیماری سرطان گفت: همه ما باید کمک کنیم بچه‌های درگیر با بیماری سرطان روزهای سخت خود را سپری کنند و هنرمندان نیز باید مسئولیت اجتماعی خود را ادا کنند.  
به گزارش ایرنا، مسعود فروتن در حاشیه مراسم دوازدهمین سالگرد افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ماهک درباره اهمیت حضور هنرمندان در رویدادهای خیریه و ایفای نقش مسئولانه اجتماعی خود بیان کرد: حدود ۱۲ پیش بود که مهدی قربان‌پور عزیز، کارگردان سینمای مستند با من تماس گرفت و گفت قرار است مجمع خیرینی برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان در شهر ساری تأسیس شود، او خود نیز اهل استان مازندران است و به آن در کارهایش همیشه عرق دارد. درک اینکه کودکی دچار سرطان باشد برای من و هرکس دیگری احتمالاً خیلی سخت است، اما بیماری سرطان متأسفانه یک بیماری شایع است و البته شایع‌ترین بیماری در استان مازندران به شمار می‌رود. وی افزود: به دنبال این تصمیم به تدریج بیمارستان فوق تخصصی ماهک افتتاح شد تا دیگر نیاز نباشد بچه‌ها و خانواده‌هایشان برای درمان لزوماً به تهران بیایند، زیرا همه این افراد این امکان را هم به لحاظ مالی و هم از لحاظ شرایط اسکان ندارند تا بتوانند دست کم، یک دوره درمانی سرطان را که ۲۱ روز زمان می‌برد را در شهر تهران بگذرانند. این کارشناس فرهنگی گفت: حالا ۱۲ سال از آن ماجرا گذشته است و با کمک خیران، بیمارستانی برای این کودکان ساخته شده و حالا یک گام جلوتر هم رفته و قرار است اقامتگاهی به نام «همراه سرا» برای ماندن والدین و سکونت موقت کنار فرزندانشان ساخته شود. این امکان هم برای اولین بار دارد اتفاق می‌افتد و به نظرم همه ما باید کمک کنیم این تصمیم نهایی شود. در واقع همه ما باید کمک کنیم بچه‌های درگیر با بیماری سرطان روزهای سخت خود را سپری کنند.
آیین سالگرد افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ماهک با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان دولتی، خیران و کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در شهر ساری برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی