[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه روستا مقدمه توسعه ملی است، روزنامه شیراز نوین

سید علی‌رضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با فرماندار کوار بر لزوم توسعه روستاهای مناطق مرکزی استان فارس تأکید کرد و با توجه به تمرکز جمعیت روستایی در این مناطق اظهار داشت: توسعه روستاهای مناطق مرکزی استان فارس، مقدمه‌ای برای توسعه ملی و سرزمینی است. به گزارش شیرازنوین به‌نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، حمیدی در این نشست که با حضور خانی، فرماندار شهرستان کوار به همراه ناهيد، معاون فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهرک اکبرآباد کوار، رئيس منابع طبيعی این شهرستان، نماينده راه و شهرسازی کوار و ايوبی، مدير بنياد مسکن شهرستان کوار ترتیب یافت، شهرستان کوار را از جمله مناطق با اولویت برای توسعه و محرومیت‌زدایی دانست.
حميدی، مديرکل بنياد مسکن استان فارس با اشاره به حضور مهندس مسعود صف‌شکن، سرپرست معاونت عمران روستايی بنياد مسکن استان فارس افزود: عمران روستایی کلیدی‌ترین فعالیت بنیاد مسکن در زمینه رفع محرومیت در روستاهاست و اهمیت موضوع ایجاب می‌کرد که معاون عمران روستایی بنیاد در جریان جزئیات فعالیت‌های عمرانی در شهرستان کوار قرار گیرد.  مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: رویکردهای توجه به روستاها موجب شده است که بنیاد مسکن استان فارس  به معضل حاشیه‌نشینی در حاشیه شهرها و محرومیت در روستاها ورودی جدی‌تر داشته باشد و با حضور مؤثر در مناطق روستایی نهضت کار و تلاش و محرومیت‌زدایی را در روستاهای استان فارس کلید زده است.
وی با اشاره به تأکیدات استاندار فارس مبنی بر اینکه نگاه دولت مردمی دکتر رئیسی به مناطق محروم، نگاهی فراگیر است، گفت: اگر بتوانیم به علت بپردازیم و اشتغال روستاها را حفظ کنیم، هیچ روستایی حاضر به مهاجرت و سکونت در حاشیه شهرها با این حجم از مشکلات موجود در این مناطق نخواهد شد. حمیدی ادامه داد: تاکنون سعی ما بر این بوده که به روستاها توجه بیشتری شود و بخش قابل‌توجهی از اعتبارات را صرف کمک به روستاها کنیم؛ شهرستان کوار نیز در این حوزه از امکانات نسبتاً مناسب بهره برده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با تمرکز بر عمران روستایی، عملکرد درخشانی در مطالعه و اجرای طرح‌های هادی روستایی به‌عنوان کلیدی‌ترین طرح عمران روستایی داشته است، به طوری که تاکنون توانسته است در یک هزار و  ۲۸۴روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی را اجرا کند و شاخص اجرای طرح‌ها را به بیش از 54 درصد برساند.
مصطفی ایوبی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار نیز گفت: تشخيص، تعيين و رفع نيازمندی‌های مسکن مقاوم, تهيه زمين مورد نياز طرح‌ها وپروژه‌های مسکن شهری و روستایی، عمران و آبادانی روستاها شامل تهيه و اجرای طرح‌های هادی و تثبيت مالکيت املاک و اراضی، تهيه و ارائه طرح‌های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی آسيب‌دیده از حوادث غيرمترقبه از جمله مهم‌ترین حوزه‌های فعاليت بنياد مسکن انقلاب اسلامی است که در شهرستان کوار نیز گام‌های مهمی در این راستا برداشته شده است. مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه عمران روستایی در این شهرستان ارائه داد و گفت: نقشه‌برداری و بازنگری طرح هادی به تعداد  19 روستا و تعيين مشاور بازنگری طرح هادی به تعداد 8  روستا با اعتبار کل 15 ميليارد ریال در این شهرستان در سالی که گذشت انجام شده است.
اين ديدار در راستای حل مشکلات اراضی بنياد مسکن در شهرستان کوار برگزار شد و فرماندار و دیگر مسئولان حاضر دیدگاه‌های کارشناسی خود را بیان کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی