[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

آب جیره‌بندی نمی‌شود ، روزنامه شیراز نوین

قطعی‌های پی در پی آب در شیراز موجب کلافگی شهروندان در اوج گرما و نگرانی آنها برای جیره‌بندی آب شده است؛ قطعی‌هایی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز آنها را به دلیل بروز حادثه موقتی می‌داند.
به گزارش ایرنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی مناطق شهر شیراز در روزهای گذشته از جمله بلوار نصر، بلوار رحمت، بلوار امیرکبیر، خیابان‌های قدوسی، زرهی، کشن، پاسارگاد، والفجر، میانرود و چهاراه سینماسعدی با افت فشار و قطعی پراکنده آب مواجه شده‌اند.
در حالی با افت فشار و قطعی‌های آب در کلان‌شهر شیراز روبه‌رو هستیم که به اعتقاد برخی از شهروندان بخش عمده‌ای از این مشکلات به دلیل نبود تجهیزات به‌روز و عدم مناسب‌سازی زیرساخت‌ها در برخی مناطق شهر است.
در شرایط کنونی افزایش جمعیت شهرنشین و عدم تناسب زیرساخت‌های تأسیسات شهری به همراه الگوی نامناسب مصرف آب باعث افت شبکه فشار آب شده است. هنوز هم در برخی مناطق شهر با وجود تغییر سبک زندگی، آپارتمان‌نشینی و افزایش منازل مسکونی در این مناطق نسبت به سال‌های گذشته از انشعابات قدیمی آب استفاده می‌شود.
مسئولان هم معتقدند عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم، کاهش بارندگی و عدم مدیریت مصرف از مهم‌ترین عللی است که بر میزان مصرف آب در استان فارس و شهر شیراز اثرگذار بوده است. هر سال با فراررسیدن فصل گرما تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از قطعی و عدم جیره‌بندی آب اندیشیده می‌شود.
دلیل قطعی‌های مکرر آب در شیراز
با این حال، قطعی‌های مکرر آب، تابستان امسال نیز مهمان خانه‌های مردم شهر شیراز شده و این پرسش را به ذهن شهروندان متبادر کرده است که دلیل این قطعی‌ها و افت فشار آب با وجود تأکیدات مسئولان بر این موضوع که خبری از اعمال محدودیت و یا جیره‌بندی آب برای مشترکان شیرازی وجود ندارد، چیست؟
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در این‌باره گفت: مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شیراز مقطعی است و به دلیل بروز حادثه‌ای در میدان معلم شیراز رخ داده است.
بهمن بهروزی ادامه داد: روز گذشته حادثه‌ای در میدان معلم، خیابان شیخی که در منطقه ۴ شیراز واقع شده ‌است، رخ داد که در پی بروز برخی از مناطق شهر شیراز از جمله قدوسی، کُشن و زرهی با مشکل افت فشار آب مواجه شدند.
وی اضافه کرد: این حادثه به دلیل شکستگی لوله خط اصلی آب اتفاق افتاد و در حال حاضر مشکلات قطعی و افت فشار آب در این مناطق تا حدود زیادی حل شده است.
بهروزی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف آب می‌تواند راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز همچنین بیان کرد: قطعی‌های کنونی آب موقتی است و تابستان امسال، آب در این کلان‌شهر جیره‌بندی نخواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی