[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

درخشش دوباره شیرازدرمتروپل، روزنامه شیراز نوین

شهرداری شیراز برای دومین بار متوالی عضو هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان شد.
شهردار شیراز گفت: با تصویب مجمع عمومی متروپلیس، شهرداری شیراز برای دومین بار متوالی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان انتخاب شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی از انتخاب شهرداری شیراز برای دومین بار متوالی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان با تصویب مجمع عمومی متروپلیس خبر داد.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، دوره کاری اعضای هیئت‌مدیره فعلی تا پایان سال جاری میلادی خواهد بود و پس از آن هیئت‌مدیره جدید برای یک دوره سه‌ساله فعالیت خواهد کرد. 
او با اشاره به برخی چالش‌های مشترک کلان‌شهرهای جهان از جمله مشکلات زیست‌محیطی، ترافیک، تأمین منابع مالی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی، تصریح کرد: حضور و مشارکت فعال و اثرگذار کلان‌شهرهای ایران در مجامع جهانی، فرصت ارزشمندی برای بهره‌برداری از تجربیات سایر کشورها، ارائه دستاوردها و توانمندی‌های متخصصان داخلی و از همه مهم‌تر تقویت جایگاه کشور در عرصه بین‌الملل است.
بنا به اعتقاد عضو هیئت‌مدیره متروپلیس، حوزه دیپلماسی شهری از معدود حوزه‌هایی است که تأثیرات مثبت فعالیت‌ها و دستاوردهای هر یک از کلان‌شهرهای کشور در میان‌مدت و بلندمدت، تمامی شهرهای کشور را منتفع خواهد کرد.
شهردار شیراز با تصریح بر این موضوع، آمادگی کامل برای انتقال تجربیات شهرداری این کلان‌شهر در حوزه دیپلماسی شهری به دیگر شهرها را اعلام کرد.
مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: کلان‌شهرهای کشور با تکیه بر پیشینه غنی تاریخی، تمدنی و فرهنگی و با تعامل و هم‌افزایی، ضمن رساندن پیام صلح و دوستی مردم ایران، اقتدار و توانمندی کشور را در آوردگاه‌های مهم جهانی در معرض دید جهانیان قرار دهند و با فراهم‌ آوردن بسترهای مناسب برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، گام‌های استواری در مسیر بالندگی و پیشرفت کشور عزیزمان بردارند.
بنا به این گزارش، شهردار شیراز پس از دیدار با غلام‌حسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، حضور در برنامه‌ها و نشست‌های عمومی و تخصصی ازجمله آیین افتتاحیه نشست سران شهری بروکسل، افتتاحیه کنگره جهانی متروپلیس، نشست هیئت‌مدیره متروپلیس، حضور و سخنرانی در نشست گفت‌وگوی شهری با موضوع شهرهای سبز و دیدار دوجانبه با جوردی واکوئر دبیرکل متروپلیس، بعد از ظهر روز چهارشنبه با بدرقه سفیر ایران در بلژیک، بروکسل را به مقصد شیراز ترک کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی