[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این روغن دوای درد همه بیماری ها، روزنامه شیراز نوین

کارگر آنلاین: گیاهان درمان‌های طبیعی برای تمام انواع اختلالات سلامتی را در اختیار بدن قرار می‌دهد.دارچین برای سطوح بالای قند خون، لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و چای سبز برای محافظت در برابر سموم. گیاهان شگفت انگیز بسیار زیادی در این سیاره وجود دارند، اما چند گیاه نسبت به بقیه برتری دارند. به گزارش کارگر آنلاین، سیاه دانه (نام علمی: nigella sativa) به خوبی می‌تواند یکی از این گیاهان باشد. مطالعات طیف گسترده‌ای از فواید روغن سیاه دانه و خود سیاه دانه را کشف کرده‌اند.
مبارزه با دیابت
مطالعه‌ای نشان داد که مصرف تنها دو گرم سیاه دانه در روز می‌تواند به کاهش میزان قند ناشتا کمک کند. برای کسانی که در مورد دیابت نگران هستند، قند خون باید کنترل شود! روغن سیاه دانه نه تنها می‌تواند قند خون را کنترل کند، بلکه مانع از ایجاد مقاومت بدن به انسولین می‌شود، عملکرد سلول‌های بتا را افزایش می‌دهد و هموگلوبین گلیکوزیله را کاهش می‌دهد.
جلوگیری از تشنج
برای کسانی که مبتلا به صرع هستند، روغن سیاه دانه ممکن است مفید باشد. یکی از مزایای آن در توانایی سیاه دانه در جلوگیری از تشنج نهفته است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ کشف کرد که مصرف روغن سیاه دانه در آب به طور چشمگیری باعث کاهش تشنج می‌شود.
کشتن باکتری‌های معده
باکتری هلیکوپیلوری یکی از علل اولیه مشکلات معده است، اما به لطف ترکیبات ضد باکتریایی سیاه دانه، شما می‌توانید یک بار برای همیشه از شرّ آن‌ها خلاص شوید.
 کاهش فشار خون
مصرف سیاه دانه بین دوزهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم دو بار در روز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. با توجه به این که بیماری قلبی، قاتل شماره ۱ در جهان امروز است، قطعاً فشار خون نگرانی بزرگی به شمار می‌رود. با روغن سیاه دانه، می‌توانید فشار خون خود را کنترل کنید و خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهید.
سرکوب رشد سلول‌های سرطانی
در یک مطالعه حیوانی، روغن سیاه دانه به منظور درمان سرطان کولون به موش‌ها داده شد. این روغن تقریباً همانند بعضی از داروهای مورد استفاده در شیمی‌درمانی برای سرطان روده بزرگ مؤثر است و پیشرفت سرطان را بدون عوارض بی شمار ناشی از داروهای شیمی‌درمانی سرکوب می‌کند.
پیشگیری از آسم
مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ نشان داد که تیموکینین در این روغن، ترکیب ضد آسم قوی است. اعتقاد بر این است که برای درمان آسم بیشتر از داروهای فلوتیکازون مؤثر است. در مطالعه دیگری، جوشاندن سیاه دانه در آب می‌تواند به باز کردن مجاری هوا و جلوگیری از حملات آسم کمک کند.
کمک به ترک مواد مخدر
ترک اعتیاد به مواد مخدر یکی از سخت‌ترین کارها در جهان است، اما روغن سیاه دانه ممکن است این کار را اندکی ساده‌تر کند. مطالعه‌ای نشان داد که سیاه دانه می‌تواند با مدیریت علائم ترک که در هنگام تلاش برای ترک مواد مخدر بروز می‌کنند، به کاهش علائم وابستگی به مواد مخدر کمک کند. سیاه دانه به اندازه درمان طولانی مدت برای ترک عادت‌های دارویی مؤثر در نظر گرفته می‌شود.
درمان MRSA
استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین نوعی باکتری است که قادر به مقاومت در برابر اثرات داروهای ضد باکتری شایع است. این باکتری مقاوم به دارو، نسبت به درمان عفونت معمولی استافیلوکوک دشوارتر است، اما در مطالعه‌ای ثابت شد، روغن سیاه دانه در برابر ایزوله بالینی باکتری مؤثر است. در حالی که ممکن است سیاه دانه هنوز درمان محسوب نشود، اثبات این واقعیت که سیاه دانه مؤثر بوده است، ارزش امتحان کردن آن به عنوان درمانی برای باکتری مقاوم به دارو را دارد.
همان طور که می‌بینید، دلایل بسیار خوبی برای افزودن روغن سیاه دانه به زندگی شما وجود دارد! فواید آن بسیار زیاد هستند، بنابراین ارزش دارد مقداری از آن را روی غذای خود بریزید و از آن برای بهبود سلامت خود استفاده کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی