[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر میراث‌فرهنگی: حکم تعلیق مدیر حافظیه در دادگاه تجدید نظر نقض شده است، روزنامه شیراز نوین

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حکم تعلیق ۶ماهه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس و مدیر حافظیه در دادگاه تجدید نظر نقض شده است.
به گزارش خبرنگار میراث‌فرهنگی، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه آیین دومین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی در جمع خبرنگاران، به اتفاقات اخیر در حافظیه شیراز اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، مسئول دفتر رئیس‌جمهوری و حتی دادستان محترم پیگیری کردند. احکام موقتی که برای مدیرکل استان و مدیر حافظیه صادر شده بود در دادگاه تجدید نظر نقض شده است و اکنون هیچ مشکل قضایی در پرونده حافظیه نداریم.
ضرغامی گفت: هفته آینده رئیس قوه قضائیه به وزارت میراث‌فرهنگی می‌آیند و مهمان ما خواهند بود. مجموعه‌ای از مسائل قضایی و حقوقی داریم که با وی در آن جلسه مطرح می‌کنیم. با نگاه مترقی که از او سراغ دارم، مسائل مختلف را با وی مطرح می‌کنیم.
وزیر میراث‌فرهنگی گفت: مسائل قضایی حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید یک شعبه تخصصی در دستگاه قضایی داشته باشد و با استناد به قواعد عمومی درباره تخلفات حوزه تخصصی وزارتخانه قضاوت کند.
وی گفت: برای قضات احترام قائلم و پیشنهاد می‌کنم در حوزه‌های تخصصی قضات ویژه تخصصی حکم صادر کنند؛ مانند دادگاه رسانه و دادگاه ویژه روحانیت که شعب اختصاصی خود را دارند.
وی تأکید کرد: درباره پلمب برخی اماکن گردشگری هم معتقدم جایی که محل اقامت است و مردم رزرو می‌کنند، بسته‌شدن آن تبعات دارد. وزیر میراث‌فرهنگی تأکید کرد: رعایت قوانین کشور به‌ویژه در حوزه حجاب و عفاف برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست و همه باید رعایت کنیم. الان کنسرت‌های موسیقی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در حال برگزاری است و مردم استقبال کردند. وی گفت: برخی که در میان جمعیت مردم که می‌خواهند شاد باشند می‌آیند و شعار ساختارشکنانه می‌دهند، با شادی مردم مخالف هستند. اینها «گروه فشار جدید» هستند. جمع را به هم می‌ریزند و خود مردم برخورد می‌کنند. نباید ١٠ تا ٢٠ نفر مانع شادی ٢هزار نفر شوند. خود مردم باید آرامش و سلامت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی را حفظ کنند.
ضرغامی گفت: همه تلاش و برنامه ما و اعتباراتی که هزینه می‌شود، برای رضایت و شادابی جامعه و شادی جوانان است. ما علاوه بر دفاع از میراث‌فرهنگی، از حداقل حقوق مردم دفاع می‌کنیم و مراقبت‌های لازم در محیط‌های فرهنگی را انجام می‌دهیم. شاید تخلفی هم بشود که طبق قانون برخورد می‌شود، اما نباید همه‌چیز را به هم زد. وزیر میراث‌فرهنگی گفت: واگذاری بناهای تاریخی به معنای فروختن نیست و اجاره داده می‌شود. این عبارت «واگذاری» اشتباه است. سرمایه‌گذار اجاره می‌کند و برای مرمت و نگهداری هزینه‌های میلیاردی هم انجام می‌دهد. وی گفت: اگر مشارکت مردم، بخش خصوصی و سرمایه‌گذار نباشد، این بناها از بین می‌روند. موانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور را نیز رفع کردیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی