[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۷ علت خراب شدن و از بین رفتن کاکتوس‌های آپارتمانی، روزنامه شیراز نوین

کاکتوس به عنوان مناسب‌ترین گیاه برای آپارتمان شناخته شده است اما باید از شرایط نگهداری آن اطلاع داشته باشید تا علت خراب شدن کاکتوس را تشخیص دهید.
به گزارش نمناک، امروزه با گسترش آپارتمان نشینی دیگر خبری از باغچه و گل و گیاه نیست به همین خاطر بسیاری از ما تمایل داریم خانه‌های خود را با گیاهان آپارتمانی زیبا سازیم و یک حس بهاری همیشگی در خانه ‌ایجاد نماییم.کاکتوس‌ها یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی هستند که نگهداری از آن‌ها چندان سخت نیست، به شرط ‌اینکه روش نگهداری از کاکتوس را بلد باشید. در ‌این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که چرا کاکتوس‌های آپارتمانی‌تان رشد کمی ‌داشته و یا از بین می‌روند.
کم آب دادن به گیاه
درست است کاکتوس گیاه بسیار مقاومی ‌است اما آبیاری خیلی کم موجب مرگ گیاه خواهد شد. آبیاری بسیار کم سبب می‌شود گیاه آب بافت‌های خود را از دست داده و خشک و چروکیده شود. در آبیاری کم ریشه‌ها از بین می‌روند و زمان آب دادن مجدد گیاه ریشه‌ای برای جذب نداشته و ریشه پوسیده می‌شود.
آبیاری بیش از حد
آبیاری زیاد یکی از عوامل مهم خراب شدن کاکتوس می‌باشد. آبیاری کاکتوس‌ها باید با توجه به نوع گیاه و اندازه و محل نگهداری آن منظم و به درستی انجام پذیرد. آبیاری بیش از حد و مرطوب بودن دائمی ‌خاک گلدان سبب ‌ایجاد بیماری‌های قارچی و پوسیدگی ریشه گیاه می‌شود،‌ این مشکلات و پوسیدگی ممکن است به تنه گیاه انتقال یافته و سبب از بین رفتن گیاه شود پس در آبیاری کاکتوس دقت کنید.
خاک نامناسب
خاکی برای کاکتوس مناسب است که دارای زهکشی مناسب باشد. خاک سنگین به دلیل نگه داشتن مقدار زیادی آب درون خود موجب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن آن می‌شود پس ترکیبی از ماسه و پیت ماس برای کاکتوس مناسب است.
نور زیاد
نور مستقیم آفتاب برای کاکتوس‌های گلخانه‌ای مناسب نیست زیرا ‌این کاکتوس‌ها تحمل نور شدید آفتاب را نداشته و دچار آفتاب سوختگی می‌شوند پس در فصل تابستان کاکتوس خود را مستقیم زیر نور آفتاب نگذارید.
نور کم
گرچه برخی از کاکتوس‌ها در نور زیاد دچار سوختگی می‌شوند اما ‌این گیاهان نور کم را هم دوست ندارند و در صورت دریافت مقدار نور کم به صورت علفی و باریک رشد کرده و از حالت طبیعی خارج خواهند شد و رشد خوبی نخواهند داشت.
سرمای بیش از حد
در زمستان کاکتوس‌های خود را به جایی که دمای بالاتری دارد، منتقل کنید زیرا ‌این گیاهان تحمل دمای زیر 5 درجه سانتی‌گراد را نداشته و هنگامی‌که دما به زیر صفر درجه می‌رسد بافت‌های داخل گیاه دچار یخ زدگی و مرگ می‌شود.
گرمای بیش از 50 درجه
توصیه می‌شود در تابستان‌های خیلی گرم برای آسیب ندیدن کاکتوس‌هایتان برای آن‌ها سایه‌بان درست کنید زیرا کاکتوس‌ها دمای بالای 50 درجه را نمی‌توانند تحمل کنند و بافت‌های داخل گیاه دچار پختگی شده و از بین می‌روند.
نکات مهم در نگهداری کاکتوس و جلوگیری از خراب شدن آن
گونه مناسب را انتخاب کنید و روش نگهداری از آن را بدانید زیرا همه کاکتوس‌ها دارای خصوصیت‌ها و نیازهای یکسان نیستند.
بیماری‌های قارچی یکی از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن کاکتوس‌ها می‌باشند، تهویه نامناسب، رطوبت بالا در اثر آبیاری زیاد، وجود گیاهان بیمار در اطراف کاکتوس‌ها از دلایل اصلی به وجود آمدن بیماری‌های قارچی می‌باشد.
کاکتوس‌ها گیاهان کم توقعی هستند فقط باید نیازهای آن‌ها را بدانید و از آن‌ها با عشق نگهداری نمایید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی