[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مهارت‌ها به‌روزرسانی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز گفت: اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز با حمایت تمام‌قد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس موفق شده است با ایجاد مرکز جوارکارگاهی در صنف آرایشگران زنانه، فرصت ارتقای مهارت فعالان این صنف را به‌صورت رایگان 
فراهم کند.
سیمین محمدپور، رئیس اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز با تأکید بر لزوم توجه به حوزه اشتغال و کارآفرینی در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازنوین گفت: اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کارآفرینی در زمینه دوره موفقیت کسب‌وکار با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اقدام به طراحی سؤالات این دوره کرد که این سؤالات در پرتال فنی و حرفه‌ای بارگذاری شده‌اند.
وی ادامه داد: دوره موفقیت کسب‌وکار به‌عنوان یک دوره استاندارد در پرتال آموزش فنی و حرفه‌ای تعریف شده بود اما سؤالات آن طراحی نشده بود که اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی این سؤالات کرد و در اختیار اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قرار داد.
محمدپور تصریح کرد: از آنجا که در دوره شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شد، ایده پیگیری این دوره موفقیت کسب‌وکار و طراحی سؤالات آن به ذهنمان رسید. این دوره برای تمام صنوف قابل‌استفاده است تا در کارهایشان موفق عمل کنند و کمتر دچار تنزل در شغل خود شوند.
حمایت از اشتغال بانوان با ارتقای مهارت آرایشگران زنانه
وی در این گفت‌وگو ضمن تشکر از رهام کیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، از راه‌اندازی مرکز آموزش جوارکارگاهی صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز هم خبر داد و بیان کرد: با 2 سال پیگیری مستمر اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز و با حمایت تمام‌قد رؤسا و مسئولان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، موفق شدیم برای نخستین بار در کل کشور این مرکز آموزشی جوارکارگاهی مربوط به صنف آرایشگران را که در مجاورت ساختمان اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز در بلوار سرباز قرار دارد، در اسفندماه سال 1400 راه‌اندازی کنیم.
محمدپور تصریح کرد: این مرکز آموزش جوارکارگاهی اقدام مؤثری برای ارتقای مهارت آرایشگران را فراهم کرده که تاکنون در تمام کشور ایجاد چنین مرکزی در این صنف سابقه نداشته است.
وی ادامه داد: در این مرکز جوارکارگاهی فرصت به‌روزرسانی مهارت آرایشگران دارای پروانه کسب که قبلاً دوره 300ساعته آموزش‌های لازم را در دوره‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند، آن هم به‌صورت کاملاً رایگان و زیر نظر اساتید مجرب فراهم شده است که دوره‌ها اغلب 30ساعته هستند.
رئیس اتحادیه صنف آرایشگران و پیرایشگران زنانه شیراز اعلام می‌کند: دوره‌ها شامل مواردی هستند که بیشترین درخواست را از سوی متقاضیان داشته است و شامل مواردی همچون رشته کار با مواد، میکاپ و شنیون، طراحی ناخن، فیشال پوست، کوتاهی و... هستند که به‌صورت کاملاً رایگان هر هفته به‌صورت مستمر در روزهای شنبه و چهارشنبه در این مرکز جوارکارگاهی برگزار می‌شوند.
وی تأکید کرد: متقاضیان این دوره‌ها اغلب آرایشگرانی هستند که توان مالی لازم برای شرکت در دوره‌های جدید با پرداخت هزینه گزاف را ندارند و اکنون این مرکز توانسته است فرصتی را برای ارتقای مهارت شغلی آنها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای فراهم کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی