[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

قهرمان دوچرخه‌سواری آسیا، دوچرخه ندارد!، روزنامه شیراز نوین

قهرمان دوچرخه‌سواری آسیا می‌گوید بدون داشتن دوچرخه تخصصی شخصی به بام قاره کهن رسیده، در حالی که رقبایش از تجهیزات بسیار بهتری برخوردار هستند. به گزارش ورزش سه، محمد گنج‌خانلو، دوچرخه‌سوار تیم ملی که هفته گذشته موفق شد در رقابت‌های دوچرخه‌سواری پیست آسیا در رشته اسکرچ مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند، به مدت ۱۰ سال عضو تیم‌های ملی جاده و پیست کشور بوده و امسال ششمین سال حضور خود در سپاهان را تجربه می‌کند. او که به‌جز دو سال در دوران اوج‌گیری کرونا به هشت دوره مسابقات آسیایی اعزام شده تاکنون ۸ مدال در این رقابت‌ها کسب کرده است.
او می‌گوید‌: امسال مسابقات آسیایی جاده و پیست بسیار نزدیک به هم برگزار شد، سطح مسابقات بسیار بالا بود و تیم‌های دیگر از نظر تعداد شرکت‌کننده از ما کامل‌تر بودند؛ در این مسابقات با توجه به اینکه شانس کسب مدال داشتم مقام ششم را کسب کردم. کار تیمی تیم‌های ژاپن و قزاقستان بهتر بود، پس از این مسابقات بلافاصله از تایلند به مالزی سفر کردم و با خستگی فراوان در مسابقات پیست شرکت کردم. کشور‌های دیگر در رشته‌های پیست و جاده دوچرخه‌سواران متفاوت دارند. 
گنج‌خانلو ادامه داد: کشور ژاپن در پیست و قزاقستان در جاده اصلی‌ترین رقبای ما هستند که حتی در المپیک و قهرمانی جهان صاحب مدال می‌شوند و از مدعیان اصلی هستند، ولی با تمام این شرایط من توانستم از آنها عبور کنم و قهرمان آسیا شوم. دوچرخه‌سواری رشته تجهیزات‌محوری است، دوچرخه من نصف دوچرخه‌های رقبا نیست؛ دوچرخه‌هایی که کشور‌های آسیای استفاده می‌کنند در کلاس جهانی است و دوچرخه من غیرتخصصی است که تنها دارایی فدراسیون است و به خاطر قیمت بالا، دوچرخه شخصی نداریم!
گفتنی است، گنج‌خانلو پر افتخارترین دوچرخه‌سوار آسیا در رده سنی امید است و در مجموع توانسته ۱۱ مدال آسیایی را کسب کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی