[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رشد روزانه جمعیت معلولان ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل بهزیستی فارس در سومین نشست فصلی مدیران و مسئولان تشکل‌های مردم‌نهاد معلولین فارس از اجرای طرح یکشنبه‌های تعاملی در بهزیستی فارس خبر داد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل بهزیستی فارس، سومین نشست فصلی مدیران و مسئولان تشکل‌های مردم‌نهاد معلولین استان فارس و مشاور استاندار فارس در امور معلولین با مدیرکل، معاون توان‌بخشی و جمعی از مدیران بهزیستی فارس در دفتر مدیرکل بهزیستی فارس تشکیل شد.
محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس، با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 146هزار نفر دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فارس هستند و این تعداد روزانه در حال افزایش است، گفت: افراد دارای معلولیت به‌عنوان اعضای جدانشدنی و تفکیک‌ناپذیر جامعه هستند و باید در متن و بطن جامعه حضور داشته باشند.
هوشیار افزود: بهزیستی در سطح اول پیشگیری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه اعم از غربالگری بینایی و شنوایی، مشاورات ژنتیک، برنامه‌های آموزش پیش از ازدواج، زندگی خانواده، مهارت‌های زندگی و... به دنبال جلوگیری از ایجاد و افزایش معلولیت در اجتماع است و با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای توانمند و متخصص همه‌ساله از ایجاد و بروز تعداد زیادی از معلولیت‌ها جلوگیری می‌نماید؛ لیکن دلایل متعددی مثل وسایل نقلیه ناایمن و جاده‌های حادثه‌خیز، حوادث و بلایای طبیعی روزانه تعداد قابل‌‌توجهی از افراد و خانواده‌ها را درگیر معلولیت و مسائل جانبی آن می‌کند. در سطوح بعدی بهزیستی خود را ملزم به توانمندسازی و پیگیر احقاق حقوق این افراد می‌داند.
او در ادامه به نقش پررنگ تشکل‌های مردم‌نهاد معلولین به عنوان شرکای اجتماعی قوی بهزیستی فارس در خدمت‌رسانی بهینه به جامعه هدف تأکید کرده و با اشاره به اجرای برنامه یکشنبه‌های تعاملی در بهزیستی فارس، عنوان کرد: با هماهنگی و هم‌فکری اعضا در این نشست، مصوب شد که روزهای یکشنبه در تمامی شهرستان‌های استان فارس مدیران بهزیستی به مدت دو ساعت اختصاصاً پاسخ‌گوی مدیران، نمایندگان تشکل‌های معلولین و افراد دارای معلولیت باشند و چالش‌های آنها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.
مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: با تشکیل هیئت اندیشه‌ورز از افراد نخبه دارای معلولیت و حضور در جلسات ذی‌ربط بهزیستی فارس و تشکیل جلسه هفتگی با مشاور استاندار فارس در امور معلولین پیگیر رسیدگی به چالش‌های جامعه هدف بهزیستی فارس هستیم و در خصوص اجرایی شدن کامل ماده ۲۷ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با تکمیل متن توسط تشکل‌های مردم‌نهاد فارس و با امضای کلیه اعضا، این درخواست با هماهنگی قانونی توسط بهزیستی فارس تقدیم مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی خواهد شد. هوشیار در این نشست بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرستانی جهت ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت عشایر و کوچ‌نشین نیز تأکید کرد و گفت: با تشکیل جلسات آموزش و آماده‌سازی شغلی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های افراد کم‌شنوا و ناشنوا در برنامه‌های مختلف به خصوص موارد فرهنگی هستیم. پیگیری جهت برقراری بیمه تأمین اجتماعی افراد کم‌توان ذهنی، معرفی رابط اشتغال افراد دارای معلولیت از سمت تشکل‌های مردم‌نهاد جهت امور آموزش و اشتغال و معرفی تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان به نهاد‌های دولتی جهت گسترش تعامل و همکاری از دیگر موارد تصویب‌شده در نشست مدیرکل بهزیستی فارس با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد معلولین فارس بود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی