[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

چه می‌تواند جایگزین گوشی برای بچه‌ها باشد؟، روزنامه شیراز نوین

 فاطمه افرامن؛ مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری11 شهرستان اقلید 


به‌جای عادت دادن بچه‌ها به گوشی، آنها را برای نقاشی کشیدن تشویق کنید. 
برخی از فوائد نقاشی کشیدن:
- نقاشی به هماهنگی چشم‌ها و دست‌های کودک کمک می‌کند.
- نقاشی کشیدن کودکان، راهی عالی برای تقویت ماهیچه‌های کوچک دستان بچه‌هاست که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد.
- در نقاشی کشیدن؛ هم نیم‌کره چپ مغز که محل فعالیت‌های تحلیلی و منطقی است و هم نیم کره راست که محل فعالیت‌های خلاقانه و احساسی است، فعالیت می‌کند. 
لازم به ذکر است که هماهنگی و فعالیت دو نیم‌کره، اهمیت زیادی در قدرت حل مسائل پیچیده دارد که نقش مهمی در موفقیت‌های افراد بازی می‌کند.
- نقاشی کردن کودکان به آنها اجازه تفکر خلاق، تصمیم‌گیری و حل مسئله را در محیطی امن می‌دهد.
- نقاشی کشیدن برای بچه‌ها فرصت‌های زیادی برای آموزش و یادگیری فراهم می‌کند که یادگیری رنگ‌ها و اشکال هندسی، بیان ایده‌ها، ترکیب رنگ‌ها و آزمایش از آن جمله آنهاست.
- نقاشی کردن کودکان، فرصتی برای تمرین خلاقیت است؛ در نقاشی فقط یک راه درست وجود ندارد و برای بیان ایده‌های و استفاده از خلاقیت آزادیم!
- نقاشی کشیدن راهی خوب برای کسب آرامش است  و به رها شدن از استرس و به کاهش تنش‌ها در گذر از دوران و موقعیت‌های سخت زندگی کمک می‌کند.

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه‌های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و ... می‌باشد. 
شهروندان عزيز می‌توانند در صورت تمايل شماره 96580 را شماره‌گيری نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی