[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آیت‌الله رئیسی: تحریم همان جنگ با ملت‌ها و دولت‌هاست، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور، تحریم را جنگ با ملت‌ها و دولت‌ها دانست و گفت: تحریم‌ در ظاهر علیه دولت‌ها وضع می‌شود، اما تمام فشار آن روی ملت‌هاست؛ بنابراین تقویت روابط میان کشورهای مستقل و در حال تحریم، از راه‌های خنثی‌کردن تحریم‌ است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر منطقه‌ای به سه کشور منطقه آمریکای لاتین، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «تله‌سور»، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، آهنگ واحدی بین استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی مردم ایران با مردم آمریکای لاتین که همین روحیه را دارند و همین آرمان‌ها را دنبال می‌کنند، احساس شد، به افزایش روزبه‌روز روابط میان ایران و کشورهای مستقل این منطقه اشاره کرد و گفت: معتقدیم تقویت روابط و تجمیع ظرفیت‌های فی‌مابین کشورهای تحت تحریم و مستقل، یکی از راه‌های خنثی‌کردن تحریم‌هاست.
وی گفت: ما با ونزوئلا در حوزه‌های مختلف روابط خوبی داریم و معتقدیم در عین حال در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، همچنان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تبادل بین دو کشور وجود دارد.
او افزود: در گذشته اقداماتی در جهت ارتقای روابط انجام شده بود، منتها در سال‌های اخیر این روند کمی دچار کُندی شده بود که با سفر آقای مادورو به تهران و سفر بنده به کاراکاس، گسترش ارتباطات بین دو کشور، خصوصاً در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و انرژی سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. 
رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به همه قهرمانان ملی در ونزوئلا و منطقه آمریکای لاتین و کشورهای بولیواری احترام می‌گذاریم. همچنین درباره ونزوئلا باید بگویم که ما نشان دادیم دوست روزهای سخت مردم این کشور و کشورهای همسایه خود بوده و هستیم.
او گفت: آمریکایی‌ها از تحریم مثل حمله نظامی و به‌عنوان یک سلاح استفاده می‌کنند. تحریم همان جنگ با ملت‌ها و دولت‌هاست؛ منتها سلاح آن عوض شده است؛ دیروز سلاح نظامی بود و امروز سلاح تحریم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی