[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درمان سالک بهسازی سنگ سیاه است، روزنامه شیراز نوین

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: وجود خانه‌های قدیمی و مخروبه شرایط تکثیر پشه خاکی را فراهم کرده است
درمان سالک بهسازی سنگ سیاه است

دکتر رضاییان‌زاده: سم‌پاشی محور سنگ سیاه بی‌اثر است و در صورت انجام گسترده پیامدهای زیست‌محیطی دارد 

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در بازدید میدانی از منطقه سنگ سیاه شیراز، با اشاره به فراهم‌بودن تمام شرایط تکمیل چرخه انتقال بیماری سالک در بافت قدیم، بهسازی را تنها راه کنترل این بیماری عنوان کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان‌زاده» با همراهی هیئتی از مدیران دانشگاه و شورای شهر شیراز، در راستای بررسی آخرین وضعیت بیماری سالک و راهکارهای ممکن، از منطقه سنگ سیاه شیراز بازدید کرد. او با اشاره به غالب‌بودن گونه بیماری سالک نوع شهری در بررسی‌های منطقه‌ای انجام‌شده، انسان و سگ را مخازن اصلی این گونه سالک برشمرد. دکتر رضاییان‌زاده افزود: با توجه به وجود خانه‌های قدیمی و مخروبه و همچنین نخاله‌‌های ساختمانی، شرایط برای استراحت و تکثیر پشه خاکی به‌صورت کامل فراهم است. معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز بیان داشت: با توجه به فعالیت پشه خاکی از نزدیکی‌های غروب تا پیش از طلوع آفتاب، استفاده از پشه‌بند در کنترل این بیماری نقش اندکی دارد. او با اشاره به وسعت منطقه، سم‌پاشی ابقایی پراکنده را بی‌اثر و در صورت انجام گسترده، همراه با پیامدهای زیست‌محیطی بسیاری عنوان کرد.
این مقام مسئول در دانشگاه تأکید کرد: با توجه به وجود مخازن، اماکن مناسب زندگی پشه خاکی و نحوه فعالیت این ناقل بیماری و تأثیر کم دیگر روش‌های کنترلی، تنها راه کنترل اساسی بیماری سالک در بافت قدیم، بهسازی این منطقه با همکاری و حمایت ارگان‌های ذی‌ربط و مردم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی