[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این خوراکی‌ها را همراه خربزه مصرف نکنید، روزنامه شیراز نوین

با شروع فصل گرما و میوه‌های متعدد تابستانی، رعایت حد اعتدال در مصرف میوه‌ها و خربزه و همچنین زمان و خوراکی‌هایی که همراه آنها مصرف می‌کنید، الزامی است.
به گزارش مشرق،️ به منظور پیشگیری از مشکلات گوارشی و احساس نفخ (Bloating) در معده، بهتر است در انتخاب مواد غذایی دقت کرده و همچنین مواد غذایی ناسازگار را با هم مصرف نکنیم. برخی میوه‌ها مانند طالبی و خربزه از میوه‌هایی هستند که توصیه می‌شود به تنهایی و بدون ترکیب با مواد غذایی دیگر مصرف شود.
خربزه و طالبی را با میوه‌های دیگر مصرف نکنید
بهتر است خربزه را با معده خالی مصرف کنید و پس از صرف غذای سنگین از مصرف آن خودداری کنید. همچنین بهتر است خربزه را با میوه‌های دیگر مصرف نکنید، زیرا خربزه و طالبی، زودتر از میوه‌های دیگر هضم می‌شوند و زمان هضم میوه‌های دیگر با این دو میوه، متفاوت است و همین موضوع باعث کندی حرکت روده و هضم طولانی‌مدت می‌شود.
زمانی که خربزه و یا طالبی را با میوه‌های دیگر مصرف می‌کنید، عملکرد مناسب سیستم گوارش کاهش پیدا کرده و باعث نفخ و جمع شدن گاز می‌شود.
ترکیب نامناسب خربزه و طالبی با سایر مواد غذایی
علاوه بر منع مصرف خربزه و طالبی با میوه‌های دیگر، لازم است که در مورد مصرف این دو میوه و برخی مواد غذایی بسیار دقت کنید. به‌عنوان مثال، ترکیب خربزه، طالبی و ماست، ترکیب نامناسبی است و همچنین مصرف این دو میوه، با برخی مواد غذایی مانند ماهی و یا غذاهای پُرچرب و سنگین، توصیه نمی‌شود.
تفاوت هضم طالبی و خربزه با سایر مواد غذایی
هضم مواد غذایی مختلف کاملاً با هم متفاوت هستند؛ برخی مواد غذایی زود هضم می‌شوند و برخی دیگر مدت زمان بیشتری برای هضم، دارند. دقت کنید که مواد غذایی دیرهضم را با خربزه و طالبی، مصرف نکنید. به‌عنوان مثال، هضم برنج و یا گوشت‌های پُرچرب و ماهی به علت سرد مزاج بودن آنها طولانی است و بنابراین، بهتر است این مواد غذایی با خربزه و طالبی مصرف نشوند، زیرا علاوه بر ناسازگاری هضم آنها، ممکن است سبب مشکلات گوارشی و اختلال در عملکرد معده شود.
در صورتی که شما در هضم غذا دچار مشکل بوده و معده حساسی دارید، بهتر است برای جلوگیری از اختلالات گوارشی (Digestive disorders)، در مصرف همزمان این میوه‌ها با برخی مواد غذایی احتیاط کنید. به یاد داشته باشید که میوه‌هایی مانند خربزه را با موز یا میوه دیگری مانند آناناسترکیب نکنید، زیرا این ترکیب، ترکیب خوبی نبوده و اختلالاتی ایجاد می‌کند.
منع مصرف خربزه و طالبی با این مواد غذایی
توصیه می‌شود که میوه‌های شیرین مانند خربزه و طالبی را با میوه‌های اسیدی با هم مصرف نکنید.
- طالبی و خربزه را با مواد شیرین و میوه‌های شیرین دیگر مصرف نکنید.
- طالبی و خربزه را با نوشیدنی‌ها و مایعات مصرف نکنید.
- طالبی و خربزه را با سبزی خام مصرف نکنید.
- همراه با طالبی و خربزه، مواد غذایی سنگین و چرب و با پروتئین بالا مصرف نکنید.
- میوه‌های شیرین را با میوه‌های اسیدی مصرف نکنید.
توصیه می‌شود که خربزه را با میوه‌های شیرین و اسیدی ترکیب نکنید و همچنین آنها را با میوه‌های آب‌دار و سبزیجات برگ‌دار دیگر مصرف نکنید؛ این میوه‌ها با هم در تضاد بوده و ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای سیستم گوارش شود.
با خربزه و طالبی آب نخورید
بهتر است که قبل از وعده‌های غذایی بدن خود را هیدراته کنید و آب بخورید و حداقل ۳۰-۶۰ دقیقه بعد از غذا، دوباره صبر کرده و آب بنوشید. در نظر داشته باشید که طالبی و خربزه، خود حاوی آب بوده و مصرف آب زیاد همراه با آنها معده شما را سنگین کرده و هضم آن را دچار مشکل می‌کند.
طالبی و خربزه را با انبه نخورید
گاهی اوقات عدم سازگاری برخی مواد غذایی و میوه‌ها با هم، سبب بروز مشکلاتی می‌شود که گاهی بسیار مشکل‌ساز شده و حتی ممکن است خطراتی داشته باشد. بنابراین، باید در ترکیب مواد غذایی با یکدیگر دقت کنید. خربزه و انبه در طبع با هم متفاوت بوده و توصیه می‌شود که آنها را با هم مصرف نکنید.
در برخی موارد هم ترکیب نادرست برخی مواد غذایی و مصرف آنها‌، تأثیرات بلندمدت بر بدن داشته و به مرور سبب بروز بیماری‌ها می‌شود. به‌عنوان مثال شما نباید ماست و ترشی را با هم مصرف کنید، زیرا مصرف این دو ماده با هم، سبب بروز لکه‌های سفیدرنگ پوستی می‌شود.
خربزه و طالبی را با غذاهای چرب و یا فست‌فود نخورید و همچنین خربزه و طالبی را با مواد غذایی چرب، سنگین و یا فست فود مصرف نکنید. در این صورت، حجم معده شما پر شده و باعث اختلالات گوارشی می‌شود. غذاهای چرب، دیرهضم بوده و ترکیب آن با این دو میوه چندان مناسب نیست.
شما می‌توانید سبزیجات را با خربزه و طالبی مصرف کنید، البته در صورتی که به خوبی با آن مخلوط شده و به صورت پخته مصرف شود، زیرا سبزیجات تقریباً با انواع مواد غذایی ترکیب شده و سازگار هستند.
خربزه و عسل را با هم نخورید
خربزه و عسل دو ماده غذایی هستند که دارای مزاج و طبع متفاوتی هستند؛ توصیه می‌شود که هرگز خربزه و عسل را با هم مصرف نکنید، زیرا ممکن است خطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی