[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

شاید گرایی به هانگژو نرود!، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا گرایی ملی‌پوش ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد است، اما در خصوص نماینده این وزن ایران در بازی‌های آسیایی، سه گزینه پیش روی کادر فنی است که یکی از بین آنها به هانگژو خواهد رفت. به گزارش تسنیم، مسابقات جهانی کشتی طی روزهای 25 شهریور تا 2 مهرماه در بلگراد برگزار می‌شود که اولین مرحله از گزینشی المپیک 2023 است. در فاصله کمتر از دو هفته بعد از جهانی، کشتی باید در اوزان المپیکی در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کند که تا اینجای کار علیرضا دبیر در چالش دوباره‌ای که با کمیته ملی المپیک پیدا کرده، مثل سال گذشته اعلام کرده که کشتی با تیم‌های دوم و سومش راهی هانگژو خواهد شد.
اگر این چالش را موقت دانسته و بنا باشد کشتی با بهترین گزینه‌هایش عازم بازی‌‌های آسیایی شود، در برخی اوزان امکان حضور کشتی‌گیری که در جهانی مبارزه خواهد کرد، در هانگژو محتمل و در برخی اوزان غیرمحتمل است.
در وزن 67 کیلوگرم اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در اردوهای پیش رو رخ ندهد، محمدرضا گرایی قطعاً ملی‌پوش جهانی خواهد بود، اما درمورد حضورش در بازی‌های آسیایی هنوز تصمیم صددرصدی اتخاذ نشده است.
البته با توجه به اینکه محمدرضا گرایی برای رسیدن سر وزن قانونی، وزن زیادی را کم می‌کند و حتی تصمیم داشت به همین دلیل در مسابقات جهانی 2022 بلگراد هم کشتی نگیرد یا اینکه یک وزن بالاتر برود، اما درنهایت در همان وزن 67 کیلوگرم در بلگراد روی تشک رفت و نایب‌قهرمان جهان شد؛ احتمال اینکه کشتی‌گیر دیگری با این فاصله کم، نماینده 67 کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های آسیای باشد، زیاد است.
آن کشتی‌گیر هم طبیعتاً با توجه به اتفاقاتی که در چرخه رقم خورده، از بین سعید اسماعیلی و دانیال سهرابی انتخاب خواهد شد. دانیال سهرابی در تورنمنت‌هایی که محک زده شده، عملکرد قابل‌دفاعی داشته و اخیراً نیز قهرمان تورنمنت رنکینگ‌دار بیشکک شده است. باید دید او قابلیت کشتی‌گرفتن در وزن بالاتر را هم دارد؟
سعید اسماعیلی نیز با شکست سهرابی، قهرمان جام تختی شده و به نظر می‌رسد شانس سعید اسماعیلی برای حضور در بازی‌های آسیایی، درصورتی که قرار باشد محمدرضا گرایی به هانگژو نرود، بیشتر از سهرابی است.
البته این تصمیم به عملکرد اسماعیلی در تورنمنت وهبی‌امره که از روز 31 خرداد در ترکیه آغاز شد، همبستگی خواهد داشت. اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت.
به نظر می‌رسد کادر فنی تیم ملی برای دانیال سهرابی هم برنامه‌ ویژه‌ای داشته باشد.
جالب اینجاست که هر دو کشتی‌گیر جوان، شرایط سنی حضور در تیم ملی فرنگی جوانان را دارند، اما هیچ‌کدام در اردوی این تیم نیستند و اولویت با تیم بزرگسالان است و باید ابتدا تکلیف آنها برای حضور در مسابقات پیش رو مشخص شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی