[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

حاج صفی تاریخ‌ساز می‌شود؟، روزنامه شیراز نوین

احسان حاج‌صفی در جمع ۳ بازیکن رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی قرار گرفت. به گزارش فوتبال ۳۶۰، در بازی ایران با ازبکستان، احسان حاج‌صفی به‌عنوان کاپیتان تیم ملی جام قهرمانی را بالای سر برد. علاوه بر این حاج‌صفی صدوبیست‌ونهمین بازی ملی خود را انجام داد تا با عبور از علی کریمی در رده سوم بیشترین تعداد بازی ملی قرار گیرد.
مهم‌ترین رکورد احسان حاج‌صفی در تیم ملی به حضور در جام‌جهانی مربوط می‌شود. این بازیکن با بازی در ۳ جام جهانی جزو رکورد داران تاریخ تیم ملی به شمار می‌آید. این بازیکن در هر ۹ بازی تیم ملی در ۳ دوره اخیر جام جهانی به میدان رفته و رکورد دار بیشترین تعداد بازی در جام جهانی هم هست. حاج‌صفی با ۱۶ پاس گل جزو بهترین پاسورهای تاریخ تیم ملی است. این بازیکن ۶ بار هم با پیراهن تیم ملی موفق به گلزنی شده است. حاج‌صفی در ۱۲۹ بازی ملی، ۷۹ بار برنده از زمین خارج شد.
حاج‌صفی اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۸ در بازی دوستانه برابر آذربایجان با مربیگری علی دایی انجام داد. افشین قطبی، کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس، دراگان اسکوچیچ و امیر قلعه‌نویی سایر مربیانی هستند که حاج‌صفی با آنها در تیم ملی کار کرده است. 
کاپیتان ۳۳ ساله تیم ملی در ادامه دوران بازیگری خود می‌تواند نام خود را در فوتبال ایران جاودانه کند. این بازیکن در شرایطی در رده سوم بیشترین تعداد بازی ملی قرار گرفته است که جواد نکونام با ۱۵۱ بازی رکورددار است و پس از آن علی دایی با ۱۴۹ بازی قرار دارد و حاج‌صفی این فرصت را دارد تا با عبور از نام این ۲ بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال ایران صاحب این رکورد مهم شود.
حاج‌صفی ۲۱ بازی با رکورد نکونام و ۱۹ مسابقه با آمار علی دایی فاصله دارد. به نظر می‌رسد که اگر این بازیکن تا جام‌جهانی ۲۰۲۶ در تیم ملی حضور داشته باشد، بتواند رکورد تاریخ تیم ملی را از آن خود کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی