[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مهارت مثبت‌اندیشی وتأثیر آن در زندگی افراد، روزنامه شیراز نوین

مهارت مثبت‌اندیشی
وتأثیر آن در زندگی افراد

 تهیه‌کننده: مرضیه محمودی؛ مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 11جمهوری  

مثبت‌اندیشی نوعی نگرش ذهنی است که در آن فرد در انتظار نتایج خوب است. خوش‌بینی مهارتی احساسی که روان‌شناسان آن را اکتسابی می‌دانند؛ مهارتی که از کودکی از والدین و محیط زندگی فرا خواهیم گرفت. وجود مصیبت‌ها و اتفاقات ناخوشایند در زندگی یک امر طبیعی است، اما چگونگی مواجه با این مسائل حائز اهمیت است. خوش‌بینی و به دنبال آن افکار مثبت می‌تواند در برابر مشکلات زندگی به ما کمک زیادی کند. دقت کنید که مثبت‌اندیشی باعث افزایش اعتماد به نفس،کاش علائم افسردگی و بهبود روابط اجتماعی می‌شود. مثبت‌اندیشان در زمان حال زندگی می‌کنند و می توانند از رفتارهای جرأت‌مندی به درستی استفاده کنند. آنها برای حل مشکلات خود از فنون راه حل مسئله استفاده می‌کنند. مثبت‌اندیشی می‌تواند موفقیت را تسهیل کند.
با تمرین روش‌های مثبت‌اندیشی می‌توان امیدوارتر و پر انرژی‌تر برای اهدافتان تلاش کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها با مثبت‌اندیشی می‌توان به اهداف رسید. در صورتی که این طرز فکر اشتباه است و باعث شکست و سرخوردگی افراد می‌شود. طرز فکرتان راتغییر دهید تا زندگی‌تان عوض شود؛ مثبت‌اندیشی یک الگوی فکری سالم است که باعث ایجاد مقدمات موفقیت می‌شود. 
با توجه به اینکه آینده فرد به نوع نگرش او بستگی دارد، این نوع طرز تفکر باعث پیشرفت در زندگی‌اش می شود. مثبت‌اندیشی به تنهایی نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند، بلکه در کنار آن هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تلاش مستمر نیز برای موفقیت لازم است. یکی از مهم‌ترین مزایای مثبت‌اندیشی افزایش اعتماد به نفس است که کسب موفقیت را آسان‌تر می‌کند. غالباً افراد مثبت‌اندیش خود را باور دارند و به همین دلیل از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند. خوش‌بین بودن به بهبود سطح اعتماد به نفس شما کمک می‌کند. بنابراین مثبت‌اندیشی یکی از ابزارهای درونی است که در زندگی افراد نقش مهمی را در رسیدن به موفقیت دارد.
راهکارهای مثبت‌اندیشی در زندگی:1- شناخت افکار منفی،2- داشتن خودگویی مثبت، 3- برنامه‌ریزی و هدف داشته باشید. 4- مطالب الهام بخش و مثبت مطالعه کنید، مثبت‌اندیشی دارای فوائد زیادی است و یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است و اثرات مفیدی بر روی سلامت جسم و روان دارد، به طوری که فرد مثبت‌اندیش امیدوارتر است و اضطراب کمتری را تحمل می‌کند. از دیگر فوائد مثبت‌اندیشی می‌توان به کاهش استرس که امروزه زیاد است، اشاره کرد. زمانی که شما یاد بگیرید با عینک مثبت‌اندیشی به زندگی و اتفاقات نگاه کنید، همه چیز تغییر می‌کند.
یکی دیگر از مزایای مثبت‌اندیشی افزایش تمرکز و اعتماد به نفس بر روی اهداف و برنامه‌های مهم  زندگی در پیمودن مسیر موفقیت زندگی است. یکی از بهترین روش‌های مثبت‌اندیشی در زندگی پرداختن به کارهایی است که واقعاً از آنها لذت می‌برید. این کارها می‌تواند یک فعالیت هنری، یک تفریح و مسافرت یا در هر حوزه دیگری باشد. شاید اولین و آشناترین مانع مثبت‌اندیشی در زندگی وجود افکار منفی و مزاحم است. تفکر مثبت به شما کمک می‌کند که در جهت تعیین اهداف مناسب و رسیدن به آنها پیشرفت کرده و همچنین باعث سلامت جسم و روح شما نیز می‌شود. به‌جای تمرکز روی اتفاقات ناخوشایند به جنبه‌های مثبت زندگی ونعمت‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته فکر کنید. به موقعیت‌ها واقع‌بینانه نگاه کنید و به دنبال راه حل برای بهبود شرایط باشید وسعی کنید از تجربیات زندگی خود بیاموزید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی