[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تجربه موقوفات با مدل چینی ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
 shomalianm@gmail.com 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز گفت: قطعاً در بیمارستان نمازی شماره 2 شاهد مدل دولتی تعرفه‌ها هستیم و برآورد ما این است که با حفظ تعرفه دولتی از بحث درآمد و منابع دولتی بیمارستان، برگشت سرمایه به سرمایه‌گذاران چینی محقق شود.
دکتر سیدابوالفضل هاشمی اصل، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازنوین، که با محوریت بررسی روند بیمارستان نمازی شماره 2 در شیراز بود، گفت: احداث بیمارستان هزار و ۲۱۶ تختخوابی جایگزین بیمارستان نمازی از سال 92 و در طرح تحول موردتوجه و پیگیری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیمارستان نمازی در شیراز از معدود بیمارستان‌هایی است که نه‌تنها در سطح استان، بلکه به‌صورت کشوری و استانی خدمات ارائه می‌دهد و منشأ خدمات خوبی است و مجوزهایی ازسال 92 برای تأمین اعتبار برای احداث بیمارستان نمازی شماره 2 بر اساس فاینانس اخذ شد.
هاشمی اصل از تأمین اعتبار کامل این پروژه، از واگذاری مراحل ساخت این بیمارستان به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) خبر داد و گفت: پس از انجام مطالعات زمین‌شناسی، مشخص شد که زمین اول این بیمارستان که در بلوار حسینی الهاشمی در نظر گرفته شده بود، روی چهار گسل قرار دارد؛ اما از آنجا که لازم است بنای بیمارستان از ایمنی بالایی برخوردار باشد، از احداث بیمارستان در این محل ممانعت شد و در همین راستا با پیگیری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و مجموعه مدیریت شهری، تأمین زمین این مجموعه با همکاری ارتش و سایر ارگان‌ها انجام شد و قرارداد اعتباری آن هم منعقد شده است.
وی افزود: زمینی که ارتش برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته، 40 هکتار است و روبه‌روی شهرک زیباشهر قرار دارد. این منطقه یک جاده مواصلاتی است که آباده، مرودشت، سروستان و بندرعباس و... را به شیراز متصل می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه مسائل تأمین این بیمارستان از مصوبات دور اول سفر استانی ریاست‌جمهوری بود هم اظهار کرد: از 5 دانشگاه علوم‌پزشکی کشور که متقاضی بیمارستان به‌صورت فاینانس بودند، این امتیاز به دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و تبریز به دلیل شرایط لازم و پیگیری‌های انجام‌شده، تعلق گرفت.
وی ادامه داد: در سفر ریاست‌جمهوری به چین هم این فاینانس موردتوجه قرار گرفت و احداث بیمارستان نمازی شماره 2 به‌صورت فاینانس در حال حاضر مسیر آخر خود را در شورای عالی اقتصاد می‌گذراند و بحث مدل مطالعاتی هم در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برای آن انجام شده که به تأیید وزارت بهداشت رسیده است و به محض تحویل زمین، تجهیز کارگاه و سایر موارد برای شروع کار آغاز خواهد شد.
هاشمی اصل در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا تعرفه بیمارستان نمازی شماره 2 مانند بیمارستان نمازی شماره یک است، گفت: قطعاً در بیمارستان نمازی شماره 2 شاهد مدل دولتی تعرفه‌ها هستیم و تأمین منابع به‌صورت کلان برای این بیمارستان توسط دولت انجام می‌شود و برآورد ما این است که با حفظ تعرفه دولتی از بحث درآمد و منابع دولتی بیمارستان، برگشت سرمایه به سرمایه‌گذاران چینی محقق شود. وی همچنین اعلام کرد: دهمین پروژه مصوب در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس، ساخت بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) در شهرک میانرود شیراز است که در قالب ۷۰۰ تخته احداث می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز تأکید کرد: تأمین اعتبار ساخت این بیمارستان برعهده سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت قرار گرفته و مقرر شده که این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد؛ اما با پیگیری‌های استانداری، نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، قرارداد این مجموعه به سمت تهاتر نفتی هدایت شد و زمین ساخت این پروژه که در منطقه کمیل‌آباد به سمت کرونی قرار دارد، نوروز امسال تحویل شده است.
وی همچنین با ذکر اینکه 105 پروژه بهداشتی فارس، در مرحله تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد هم اظهار کرد: از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان نظام سلامت کشور، تقویت نظام شبکه و محرومیت‌زدایی در تمامی کشور بوده است که در استان پهناور فارس هم این مهم در تداوم اقدامات زیرساختی انجام شده و با پیگیری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، بار دیگر موردتوجه قرار گرفته و اختصاص 120میلیارد تومان به تکمیل 105 پروژه بهداشتی در فارس طی سال‌های 1400 و 1401 مصداق آن است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی