[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۱۰۳
  • دوره جدید

نقش‌آفرینی انجمن‌های اولیا و مربیان در هوشمندسازی مدارس محرز شده است ، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین- سید محی الدین حسینی ارسنجانی

Arsanjani.moiin@gmail.com

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز در آیین افتتاحیه مدارس هوشمند ناحیه یک شیراز و در جمع مسئولان و اعضای انجمن اولیای مدارس فیض یک و دو اظهار داشت: با وجود پرسنل خدوم و ارزشمند دبستان فیض انتظار می‌رود دانش آموزان اینگونه مدارس در مسیر هوشمندسازی قرار گیرند و در صدر دانش آموزان ناحیه و استان قرار گیرند. کیانی گفت: باید خود را آماده کرد و با تمامی دنیا رقابت کرد. این رقابت هم همه جانبه باشد از یک بعدی سواد تنها خواندن و نوشتن نیست. سواد یعنی علم زبان‌های دنیا را داشتن؛ لذا برای موفقیت در آینده باید از دانش آموزان ابتدایی شروع کرد تا آنان در مسیر تکنولوژی قرار گیرند تا موفقیت هایشان چشم گیر باشد. وی افزود: از حمایت‌های اعضای انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه‌های فیض 1 و 2 و معاونت‌های پژوهشی و ابتدایی ناحیه که سعی در همراهی و همکاری دارند، تقدیر و تشکر می‌نمایم. خوشبختانه ناحیه یک شیراز در حوزه‌های گوناگون به ویژه در زمینه هوشمندسازی جزو مناطق و نواحی برتر کشوری است. همین جا لازم است از برنامه ریزی‌های آقای قهرمانی معاون پژوهشی که بسترهای لازم را برای سرعت بخشیدن به هوشمندسازی مدارس فراهم کردند، تقدیر ‌شود و با ساماندهی‌های خوب اداره کل و به ویژه اداره فناوری‌های این اداره کل بتوان شاهد افزایش تعداد مدارس هوشمندسازی ناحیه بود همچنان که این ناحیه در این زمینه پیشتاز سایر نواحی بوده و از بیشترین مدارس هوشمندسازی شده برخوردار است. دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: من توصیه مؤکد می‌کنم که به این مسئله با جدیت هرچه تمام‌تر توجه داشته باشند که از امکانات لازم دقت نظر و توجه کافی شود و از تجهیزات هوشمندسازی مدارس نهایت مراقبت به عمل آید. 
هوشمندسازی کمکی برای دست‌یابی به روش‌های نوین تدریس است 
در ادامه مهندس سعید امیری رئیس اداره فناوری اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: ناحیه یک شیراز سردمدار هوشمندسازی در استان و جناب قهرمانی پرچمدار این جریان مبارک است. مطمئناً از طریق هوشمندسازی یا در مسیر هوشمندسازی قرار گرفتن مدارسمان می‌توان تغییراتی را در حوزه آموزش به وجود آورد و فضای مباحث آموزشی را متحول کرد. امیری گفت: در مدارس هوشمندسازی شده همه عوامل مدرسه از مدیر و معلم و دانش آموزان مدرسه و حتی اولیا باید هوشمند فکر نمایند. فرآیند هوشمندسازی به معلم در تمام امور تدریس کمک می‌کند و با علم روز پیش می‌رود. در این فرآیند هدف یادگیری آسان و ماندگاری اطلاعات است. هوشمندسازی در واقع ابزاری برای کمک به روش‌های نوین تدریس است. معلم ما باید با از ابزار موجود فناوری برای یاد دادن بهتر استفاده کند لذا باید نیروی انسانی را آموزش داد و در این مسیر قرار داد. وی افزود: هوشمندسازی با کیفیت طرح و برنامه هاست و نمی‌توان با داشتن تعدادی کیس و مانیتور مدعی شد مدرسه‌ای هوشمند شده است. یکی از جمله راه‌های تلاش برای هوشمند نمودن مدارس کمک انجمن اولیا و مربیان مدارس است. لذا اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان باید با برنامه ریزی بتوانند در جلسات انجمن‌های مدارس می‌توانند به صحبت بپردازند. تربیت مدرسان مرتبط با امور هوشمندسازی از برنامه‌های ماست و در نواحی شیراز به این مسئله پرداخته ایم. کلاس‌ها باید به سمت و سوی کارگاه‌های اموزشی برود. رئیس اداره فناوری اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: نیازمند چیدمان‌های مختلف در امور آموزش‌ها هستیم، تربیت و آموزش مدرسان لایق و توانمند ما را از آموزش‌های کهنه و قدیمی دور می‌کند و ما را با علوم و فنون روز دنیا آشنا می‌سازد. در بحث هوشمندسازی حرف و سخن بسیار است و باید در این حوزه کار کرد و سرمایه گذاری نمود. معلمان ما باید در این زمینه احساس نیاز کند. محتوا را باید معلم بسازد یا از اینترنت سرچ کند و با ترکیبی از محتوای کار و دانش خود در این عرصه ورودی جدی کند. ماندگاری اطلاعات در روش‌های شنیداری و دیداری به اثبات رسیده است. در هوشمندسازی‌ها معلم محور نبوده و دانش آموز محور است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی