[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شتاب در توسعه صنعتی لارستان ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: آماده جذب سرمایه‌گذاران هستیم  
شتاب در توسعه صنعتی لارستان 

هاشمی: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی لار در برنامه امسال قرار دارد

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فراهم‌بودن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی لار، بیرم، حسن لری و پشت سنگر گفت: انتظار است سرمایه‌گذاران منطقه لارستان از این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند. سیدمصطفی هاشمی از برنامه این شرکت برای آماده‌سازی ناحیه صنعتی پشت سنگر لار جهت واگذاری به متقاضیان خبر داد و گفت: مراحل طرح توسعه این ناحیه صنعتی به مساحت 66 هکتار انجام شده و سند آن نیز در مرحله صدور است و پس از آن عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌ها در دستور قرار می‌گیرد.
سیدمصطفی هاشمی در جلسه با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی لار در برنامه امسال قرار دارد و در این زمینه طرح‌هایی نظیر اجرای خط انتقال آب به ناحیه حسن لری و پشت سنگر با اعتبار اولیه 17میلیارد ریال آغاز شده و مناقصه طرح تکمیل شبکه روشنایی این ناحیه صنعتی نیز با 570میلیون تومان برگزار و پیمانکار آن انتخاب شده است. وی همچنین از برآورد مناقصه آسفالت فاز دوم شهرک صنعتی لار با اعتبار حدود 1میلیارد تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز در تیرماه به مناقصه خواهد رفت و پیمانکار آن انتخاب می‌شود.
هاشمی در ادامه از برنامه این شرکت برای تکمیل شبکه داخلی برق و روشنایی ناحیه بیرم خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد و برگزاری مناقصه قرار دارد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برگزاری مناقصه خط انتقال برق از پست برق بیرم تا ورودی ناحیه صنعتی با اعتبار 950میلیون تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.
هاشمی همچنین اجرای طرح رفوژ، زیرسازی و نصب تابلو ناحیه بیرم را از دیگر برنامه‌های امسال این شرکت اعلام کرد.
هاشمی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان، وسعت منطقه، وجود سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی لارستانی مقیم کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و نیز نزدیکی با کشورهای حاشیه حوزه خلیج ‌فارس، توسعه و تکمیل شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این شهرستان در اولویت قرار دارد. این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فراهم‌بودن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی لار، بیرم، حسن لری و پشت سنگر گفت: انتظار است سرمایه‌گذاران منطقه لارستان از این ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون 148 قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی لار و 35 قرارداد در نواحی حسن لری و پشت سنگر منعقد شده است، گفت:80 واحد بهره‌بردار با افزون بر 980 نفر نیز در این شهرک‌ها و نواحی در مرحله بهره‌برداری قرار دارند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از انعقاد 44 قرارداد در نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر خبر داد و گفت: از این تعداد 13 واحد با اشتغال 150 نفر در مرحله بهره‌برداری است. در این جلسه مسائل و مشکلات دو طرح سرمایه‌گذاری نیز بررسی و رسیدگی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی