[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دستگیری عامل برداشت یک‌میلیاردی به روش اسکیمر، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر مبلغ یک‌میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
سرهنگ «امیرحسین سلیمانی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کردند و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که قربانیان این پرونده بعد از خرید ارز از یک فروشنده سیار، حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: کارشناسان با بررسی‌های تکمیلی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی در کوتاه‌ترین زمان موفق شدند متهم را در یکی از محلات شیراز شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه اسکیمر و 500 عدد کارت خام بانکی به همراه یک عدد لپ‌تاپ کشف شد، تصریح کرد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمر، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب را خودشان انجام دهند؛ چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.
این مقام سایبری با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، به شهروندان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس 
www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی