[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

این دانه کلسترول را کاهش می‌دهد ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، کلسترول یک ماده چربی‌مانند است که در سراسر بدن شما یافت می‌شود. در حالی که به مقداری کلسترول نیاز دارید، مقادیر زیاد آن می‌تواند در خون شما جمع شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. ثابت شده است که کالونجی به ویژه در کاهش کلسترول مؤثر است.یک بررسی از 17 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل سیاه‌دانه با کاهش قابل‌توجه کلسترول LDL کل و کلسترول بد و همچنین تری‌گلیسیرید خون همراه است. جالب اینجاست که همچنین مشخص شد که روغن بلالنجی تأثیر بیشتری نسبت به پودر دانه بلانجی دارد.
با این‌حال، فقط پودر دانه باعث افزایش سطح کلسترول خوب شد. مطالعه دیگری بر روی 57 فرد مبتلا به دیابت نشان داد که مصرف مکمل بلانجی به مدت یک سال باعث کاهش کلسترول تام و LDL می‌شود و در عین حال کلسترول HDL را افزایش می‌دهد.در نهایت، یک مطالعه بر روی 94 فرد مبتلا به دیابت یافته‌های مشابهی داشت و گزارش داد که مصرف روزانه 2 گرم کلونجی به مدت 12 هفته باعث کاهش کلسترول کل و LDL می‌شود.
روغن سیاه‌دانه به دو صورت خوراکی و غیرخوراکی در عطاری‌ها موجود است. از روغن سیاه دانه به صورت خوراکی می‌توان برای کاهش قند خون، تعادل فشار خون و التهاب لثه‌ها و کلیه و مجاری ادرار استفاده کرد. از روغن سیاه‌دانه به صورت مالیدنی می‌توان برای برطرف کردن آرتروز و دردهای روماتیسمی استفاده کرد. مصرف مخلوط سیاه‌دانه با عسل برای رفع سرگیجه و درد گوش نیز پیشنهاد شده است. از خواص سیاه ‌دانه می‌توان برای بهبود بیماری دیابت نوع ۲ و همچنین در بیماری‌های صرع مقاوم به داروهای شیمیایی، در آسم، فشارخون بالا و حتی درمان سرطان روده بزرگ استفاده کرد.
خواص سیاه‌دانه برای مو
از خواص سیاه‌دانه برای مو می‌توان به جلوگیری و یا درمان ریزش مو اشاره کرد. برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته‌شده، پودر سیاه‌دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و روی سر خود مالیده، پس از یک تا دو ساعت بشویید و هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید. 
مداومت در انجام آن، باعث رشد موهای ریخته‌شده و تقویت موها می‌گردد. 
از روغن سیاه‌دانه به صورت خالص و یا مخلوط با روغن‌های دیگر مثل زیتون ویا نارگیل ویا کرچک و حتی آب‌لیمو می‌توان برای تقویت، رشد، جلوگیری از ریزش، نرم و شفاف شدن و جلوگیری از شوره سر استفاده کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی