[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هر هزینـه‌ای در ورزش، منفعـت اجتماعی دارد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، در جهت تقدیر از ورزشکاران موفق رشته‌های مختلف فرصتی دست داده است تا با یکی از کشتی‌گیران شیرازی گفت‌وگویی داشته باشیم. ورزشکاری که در عرصه تحصیل هم موفق بوده است؛ پیام حق‌پناه درباره چگونگی ورودش به عرصه ورزش می‌گوید: به دلیل علاقه زیاد، فعالیت خود را  در رشته کشتی و  از سن ۱۷ سالگی نزد شادروان استاد رحیم تبریزی و محمدحسین دباغی شروع کردم و در ادامه هم با تشویق واصرار پدر بزرگوارم با جدیت هرچه بیشتر مشغول به تمرین شدم تا بتوانم به نوعی تأخیر در شروع به موقع تمرینات را جبران کنم. 
وی درباره مقام‌ها و افتخاراتش در این عرصه عنوان کرد: پس از انجام تمرینات سنگین و مداوم و کسب آمادگی جسمانی مطلوب، توانستم در مسابقات استانی عناوین مختلف قهرمانی را کسب کنم و در ادامه هم در مسابقات قهرمانی کشور، عناوین قابل‌توجهی را کسب کردم. در کنار ورزش، تحصیل را نیز با جدیت دنبال می‌کردم، هرچند که به دلیل علاقه زیاد اعضای خانواده و خودم، اخذ مدرک دکتری را یک سال عقب انداختم. در دوران دانشجویی هم چندین عنوان قهرمانی کسب کردم، اما به دلیل فشردگی دروس، به طور کامل از ورزش قهرمانی دور شدم.
حق‌پناه ادامه داد: امروزه تأثیر ورزش بر موفقیت در زندگی و همچنین تأثیر ورزش بر افزایش هوش افراد مورد توجه همگان قرار گرفته است که در تکنیک‌های رفتاردرمانی، بسیار درباره آن صحبت می‌کنند. تأثیر ورزش بر موفقیت در زندگی در تمامی ابعاد شخصیتی، تحصیلی، روحی و ... غیر قابل‌انکار است. علاوه بر این، بنده با حضور در رشته کشتی سخت‌کوشی و نظم و پشتکار زیادی را آموختم؛ امری که در زندگی شخصی پیشرفت‌های زیادی را برای من در پی داشت و باعث شد بتوانم درکسب علم برای مردم کشور عزیزم مثمرثمر باشم. یادش بخیر، استاد تبریزی، مربی بزرگی که افتخارآفرینانی همچون عسگری و محمدیان دارنده دو مدال نقره مسابقات المپیک، مجید ترکان پرافتخارترین سبک‌وزن تاریخ کشتی کشورمان، مراد محمدی دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان‌های شاخص دیگر را به جامعه بزرگ کشتی معرفی کرد و همواره معتقد بود کشتی مثل خود زندگی است.این ورزشکار درباره وضعیت کشتی فارس نیز گفت: کشتی آزاد فارس از پیشینه نسبتاً خوبی برخوردار است؛ محمدعلی حقیقت‌دوست و علی هاشمی از قهرمان‌های خوب و شاخصی هستند که عناوین و افتخارات متعددی را در سطوح مختلف قهرمانی کسب کردند و با من هم دوره بوده‌اند. در ادامه هم کشتی فرنگی استان فارس با زحمات مربیان و البته تلاش کشتی‌گیران، خوشبختانه پیشرفت‌های زیادی داشته و با کسب دو مدال طلای المپیک توسط امید نوروزی و محمدرضا گرایی وکسب مدال‌های متعدد دیگر توسط میثم دلخانی، محمدعلی گرایی، محمدرضا مختاری و ... به خوبی توانستند کشتی فرنگی این دیار را به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشورمان معرفی کنند. وی درباره الگوی فنی و اخلاقی خود در ورزش هم بیان می‌کند: الگوی اخلاقی من مثل سایر ورزشکاران کشورمان، شادروان زنده‌یاد غلام‌رضا تختی و از کشتی‌گیران خارجی هم «بووایسار سایتی اف»؛ قهرمان بزرگ کشتی روسیه را بیشتر از سایرین می‌پسندم. حق‌پناه در پاسخ به اینکه چه انتظاری از مسئولان دارد هم گفت: نگاه مسئولان در کشورهای پیشرفته دنیا در بحث ورزش، بیشتر نگاه سرمایه‌داری است؛ آنها اعتقاد دارند هر هزینه‌ای در ورزش صورت می‌گیرد، چند برابر برای جامعه و اقتصاد سود در پی دارد، ولی متأسفانه در کشور ما مسوولین شاید  کمتر از اهمیت  ورزش شناخت دارند. وقتی یک فرد در جامعه دچار اعتیاد و ناهنجاریی می‌شود، چقدر برای خانواده و کشور هزینه ایجاد می‌کند و از مسئولان رده‌بالای استان این انتظار را داریم که با اهمیت دادن به رشته‌های مختلف ورزش، زمینه شادی، سلامتی، پویایی و پیشرفت بیشتر را فراهم نمایند. در بحث ورزش قهرمانی نیز دلاورمردان ما با کسب افتخار، حس وطن‌پرستی و غرور را در مردم زنده می‌کنند که این جای تقدیر دارد و می‌طلبد طی راهکاری از سوی مسئولان، هزینه‌های لازم صورت پذیرد تا ادامه مسیر برای سایر قهرمان‌ها هم مسیر گردد.
او در پایان گفت: به نوبه خودم از حمایت‌های همه‌جانبه اعضای خانواده به خصوص پدر و مادر عزیزم که راه موفقیت در دو عرصه ورزش و تحصیل را برای من هموار نمودند و همچنین از اساتید و مربیان خودم که برای من زحمات زیادی کشیدند، نیز تشکر می‌کنم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی