[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مردادماه نمایشگاه بصره را برپا می‌کنیم ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
 shomalianm@gmail.com 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس گفت: از سال ۹۳ توسعه نمایشگاه دیده شده که احداث هتل هم در آن قرار دارد و ظرفیت احداث آن وجود دارد؛ زیرا زمین کافی داریم و سرمایه‌گذار هم برای این بخش هست، اما در نقشه ما احداث هتل ۳۲هزار مترمربعی و ۸۰۰ تختی دیده شده که سرمایه‌گذار در این وسعت نداریم.
محسن نهاوندی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان خبر داد و گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان از ۷ تیر به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شهرک گلستان برگزار خواهد شد. وی افزود: کل فضای نمایشگاه بین‌المللی و فضای بیرونی در بیش از ۸هزار مترمربع به این نمایشگاه اختصاص می‌گیرد و در این نمایشگاه تولیدکنندگان داخلی در زمینه شیرآلات، در و پنجره، دکوراسیون داخلی، آسانسور و... به معرفی آثار خود می‌پردازند. نهاوندی با اشاره به اینکه هیئتی هم از بصره از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد، اظهار داشت: این نمایشگاه برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چون در مرداد نمایشگاه ساختمان در بصره خواهیم داشت و از این فرصت برای معرفی توانمندی‌های خود حداکثر استفاده را خواهیم کرد. وی اعلام کرد: از ۱۰ استان کشور تولیدکنندگان صنعت ساختمان در این نمایشگاه حضور دارند و نمایشگاه با محوریت معرفی تولیدکنندگان داخلی و توانمندی آنها برگزار می‌شود و لازم به ذکر است که قیمت‌ها تا ۳۰ درصد کمتر از نمونه‌های خارجی هستند.
نهاوندی تصریح کرد: در فارس شرکت‌هایی داریم که در استفاده از فناوری خود بی‌مانند هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.
وی ادامه داد: استان فارس بیشترین عناوین نمایشگاهی را دارد؛ چون ظرفیت زیادی دارد اما زیرساخت کافی نداریم و اگر زیرساخت لازم باشد متراژ و وسعت نمایشگاه‌ها قابل ارتقا خواهد بود و سازمان‌های دولتی برای ارتقای این زیرساخت‌ها باید حمایت کنند. نهاوندی به پیگیری برای احداث سوله سعدی در نمایشگاه بین‌المللی فارس اشاره کرد و گفت: سوله ۶هزار متری سعدی به ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، اما از آنجا که سوله بازگشت سرمایه ندارد، سرمایه‌گذار در این حوزه استقبال چندانی ندارد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شیرازنوین در خصوص احداث هتل در محل نمایشگاه بین‌المللی فارس هم اظهار کرد: از سال ۹۳ توسعه نمایشگاه دیده شده که احداث هتل هم در آن قرار دارد و ظرفیت احداث آن وجود دارد؛ زیرا زمین کافی داریم و سرمایه‌گذار هم برای این بخش هست. اما در نقشه ما احداث هتل ۳۲هزار مترمربعی و ۸۰۰ تختی دیده شده که سرمایه‌گذار در این وسعت نداریم. با درآمد نمایشگاه امکان توسعه زیرساخت‌ها وجود ندارد و مذاکراتی کرده‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است.
نهاوندی تأکید کرد: اگر صنعت نمایشگاهی قدرت پیدا کند، صنعت توریسم و سایر صنعت‌ها هم رشد خوبی خواهد یافت.
نمایشگاه ساختمان یک فرصت مطلوب برای ارتباط تولیدکننده با انبوه‌سازان است
هادی رسول اف، مجری بیست ‌و پنجمین نمایشگاه ساختمان هم در این نشست گفت: افتتاحیه نمایشگاه ۷ تیر خواهد بود و این دوره نمایشگاه در ۲۰هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با اولویت تولیدکنندگان فارس برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علی‌رغم رکود ساخت و ساز، شاهد استقبال از این نمایشگاه هستیم؛ زیرا در حوزه نمایشگاه به صورت تخصصی به صنعت ساختمان توجه می‌شود و تولیدکنندگان هم به این نتیجه رسیده‌اند در رکود صنعت ساختمان، نمایشگاه یک فرصت مطلوب برای سازندگان و انبوه‌سازان است و امسال بیش از ۷۰ متقاضی برای شرکت در این نمایشگاه 
داریم.
رسوال اف اعلام کرد: تلاش کردیم با نمایشگاه دوره قبل تفاوت ایجاد کنیم. در سال گذشته تمام فضای نمایشگاهی پر شده بود و امسال به ارتقای سطح کیفی مانند جنبه‌های جنبی و دارای ارزش افزوده، برگزاری سمینار، کارگاه آموزشی و... توجه داشته‌ایم و کارگاه‌های تخصصی با مشارکت سازمان نظام مهندسی فارس از روز دوم تا چهارم هم برگزار خواهد شد و هیئت تجاری از اقلیم کردستان از روز دوم نمایشگاه حضور می‌یابند.
وی با اشاره به تبلیغات محیطی نیز گفت: در بحث تبلیغات، تبلیغات محیطی بیش از ۲۰ بیلبورد و پل هوایی برای تبلیغات این نمایشگاه در نظر گرفته شده و در بیش از ۱۵۰ پیج تخصصی در سراسر کشور به تبلیغات برای این نمایشگاه تخصصی پرداخته شده است و همچنین برپایی میزهای مذاکره با هدف انجام تبادلات تجاری و قراردادها در این دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان را 
خواهیم داشت.
رسول اف با اشاره به شمار شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بیان کرد: 104 غرفه از فارس، اصفهان، مرکزی، همدان، تهران، البرز، یزد، خراسان رضوی، قم و خوزستان داریم و نمایشگاه شامل 5 سالن و فضای باز نمایشگاهی است و نمایشگاه آسانسور ما پس از تهران دومین نمایشگاه مطرح کشور است که یک غرفه به آن اختصاص 
دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی