[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این گیاه خاصیت آرام‌بخشی دارد همچنین ضد افسردگی است، روزنامه شیراز نوین

زعفران باعث تحریک اعصاب شده و برای درمان افسردگی مفید است.
به گزارش بهداشت نیوز، زعفران حاوی مواد چرب، املاح معدنی، موسیلاژ و اسانس‌های فراوانی است و رنگ زعفران مربوط به ماده‌ای به نام کرویسن است.
مهم‌ترین خاصیت زعفران که از قدیم مورد توجه بوده، درمان افسردگی است؛ زعفران باعث تحریک اعصاب شده و برای درمان افسردگی مفید است. 
زعفران بوی قوی و طعمی تلخ دارد، باعث تحریک اعصاب شده، اثر مسکن دارد و دارای خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری است و بالاخره اگر می‌خواهید همیشه شاد و خندان باشید، زعفران بخورید.
زعفران را باید در شیشه‌های دربسته و دور از تور نگهداری کنید، زیرا عطر و رنگ خود را در اثر نور از دست می‌دهد. اسانس زعفران تبخیر شدنی است و در صورت نگهداری نامناسب به مرور زمان اسانس آن تبخیر، از اثرات دارویی و طعم مزه آن کاسته شده و مرغوبیت خود را نیز از دست می‌دهد.
با توجه به اینکه مواد معطر گیاه در حالت پودر شده، بسیار سریع‌تر از پودر نشده آن تبخیر می‌شود؛ پس بهتر است زعفران را تا موقع مصرف پودر نکنید یا در صورت پودر کردن، در ظرف دربسته نگهداری کنید.
از مضرات زعفران این است که روی سیستم تولید مثل اثر دارد؛ بنابراین زنان حامله باید از خوردن زیاد آن اجتناب کنند. در ضمن خوردن زیاد زعفران برای کلیه‌ها مضر است و اشتها را نیز کم می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی