[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آلو ژاپنی در پیشگیری از فشارخون و بیماری های قلبی مؤثر است، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات نشان می‌دهد که آلوی ژاپنی که به نام «اوم» شناخته می‌شود، ممکن است فواید سلامتی مانند محافظت در برابر فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشد.
به گزارش مهر به‌نقل از مدیکال نیوز، تقریباً ۱.۳ میلیارد نفر در سراسر جهان فشارخون بالا دارند و فشارخون بالا همچنین اولین عامل خطر مرگ در جهان است.
داشتن فشارخون بالا، فرد را در معرض خطر زیاد سایر انواع بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشارخون کمک کند.
دانشمندان همچنین دریافتند که کنسانتره آب این میوه به محافظت در برابر ابتلا به فشارخون بالا کمک می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد در فرد مبتلا به فشارخون بالا، خطر ابتلا به سایر بیماری‌های قلبی عروقی از جمله سکته، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می‌یابد.
اکنون محققان دانشگاه تمپل معتقدند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشارخون کمک کند و حتی ممکن است به جلوگیری از فشارخون بالا کمک کند؛ این تحقیق با استفاده از مدل موش انجام شد.
آلو ژاپنی که با نام زردآلو ژاپنی نیز شناخته می‌شود در ژاپن به طور سنتی «ume» نامیده می‌شود.
دکتر «ساتورو اگوچی»، استاد مرکز تحقیقات بیماری‌های متابولیک در دانشگاه تمپل پنسیلوانیا و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: درمان‌های کنونی برای عادی‌سازی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و مواردی مانند انفارکتوس میوکارد یا سکته حتی اگر فشارخون را عادی کنند، کافی نیستند. بیماران مبتلا به پرفشاری خون که به درمان و مصرف داروهایشان توجه ندارند در مقایسه با افراد دارای فشارخون عادی، در معرض خطر بیشتر بیماری‌های قلبی عروقی هستند.
برای این مطالعه، دکتر اگوچی و تیمش از یک مدل موش برای آزمایش تئوری‌های خود در مورد کنسانتره آب آلو استفاده کردند.
به موش‌ها تزریق آنژیوتانسین II برای ایجاد فشار خون داده شد؛ پس از آن، به موش‌ها آب حاوی این آلو یا فقط آب ساده داده شد.
پس از تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند موش‌هایی که آب آلو دریافت کرده بودند، به فشارخون بالا مبتلا نشدند.
علاوه بر این، این آلو به محافظت از عروق آنها در برابر اثرات منفی آنژیوتانسین II کمک کرد. به‌عنوان مثال، موش‌هایی که کنسانتره آب‌میوه دریافت کردند، کمترین بزرگ شدن آئورت را داشتند، در حالی که موش‌هایی که به آنها آب ساده داده شد، بزرگ شدن مشخصی داشتند که به‌عنوان هیپرتروفی آئورت شناخته می‌شود.
دانشمندان همچنین متوجه شدند که این میوه به کاهش تعداد سلول‌های ایمنی کمک می‌کند، که به طور معمول باعث ایجاد یک فرآیند التهابی مرتبط با فشارخون می‌شود.
همچنین محققان مشاهده کردند که آلو ژاپنی به جلوگیری از تغییر سلولی از متابولیسم هوازی به گلیکولیز که به طور معمول در فشارخون بالا دیده می‌شود، کمک کرد. این روند به محافظت از بدن در برابر استرس اکسایشی کمک می‌کند که باعث التهاب، سفتی عروق و به طور بالقوه ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی شدیدتر می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی