[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه پاستا با شیر، روزنامه شیراز نوین

پاستا با شیر یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه و پرطرفدار ایتالیایی است که با مواد متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با شیر در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 2 نفر
پاستا پنه یا پاستا فرمی: یک‌دوم بسته
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۴ حبه
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه:۱۰۰ گرم
شیر: دوسوم پیمانه
پنیر پیتزا: ۱ لیوان
روغن مایع: به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
پودر آویشن و  زردچوبه: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پاستا با شیر خوش‌مزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می‌افزاییم.
 مرحله دوم
حالا مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه سیر را با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا عطر سیر آزاد شود.
 مرحله سوم
در این مرحله رب گوجه‌فرنگی، فلفل سیاه و آویشن را به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده، سپس رنگ باز کند. حالا شیر را به همراه پنیر پیتزا به تابه اضافه کرده و هم می‌زنیم تا پنیر پیتزا کمی ذوب شود.
 مرحله چهارم
زمانی که پنیر پیتزا ذوب شد، خامه را به تابه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم، سپس در تابه را بسته و اجازه می‌دهیم سُس پاستا جا بیفتد. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم.
 مرحله پنجم
در ادامه مقداری روغن مایع و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب جوش آمد پاستا را به قابلمه می‌افزاییم. حالا اجازه می‌دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملاً نرم شود، سپس پاستا را با یک کفگیر مناسب از آب جدا می‌کنیم.
 مرحله ششم
در ادامه پاستا را به تابه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم، سپس برای طعم‌دهی بهتر مقداری از آب پاستا درون تابه می‌افزاییم. حالا اجازه می‌دهیم پاستا به مدت ۱۵ دقیقه درون سس بجوشد تا کاملاً پخته شده و مزه‌ها ترکیب شوند.
 مرحله هفتم
پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته، سپس پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم. در ادامه مقداری جعفری خردشده و پنیر پارمزان به‌عنوان تزیین روی پاستا ریخته و سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی