[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون فرهنگی بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس: چو لطفش را بیفشارد هزاران نوبهار آید، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاونت فرهنگی و مدیر روابط‌عمومی بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس از مساعدت‌های نیکوکاران به دیوار مهربانی که در این مرکز درمانی آماده دریافت کمک‌های مردمی برای بیماران بی‌بضاعت است، قدردانی کرد.
دکتر زهره یوسفی با اشاره به پیشینه‌ای از راه‌اندازی دیوار مهربانی در بیمارستان کوثر شیراز و بنیاد قلب فارس گفت: این دیوار مهربانی در شهریورماه ١٤٠1 با هدف یاری‌رسانی به بیماران سرطانی در بخش هسته‌ای بیمارستان با حضور مدیرعامل بنیاد قلب فارس، ریاست و مدیریت بیمارستان، جمعی از مسئولان واحدها و با حضور کادر درمان و شماری از بیماران برای اولین بار در یک مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور افتتاح شد. او با اشاره به این موضوع که بیمارستان کوثر همواره در امور خیرخواهانه و انسان‌دوستانه در سطح کشور پیشتاز بوده است، اظهار داشت: شعار همیشگی ما «کوثر حامی سلامت شما» و همواره حامی سلامت بیماران و تسکین آلام دردمندان بوده و است. این پزشک فرهیخته با اشاره به نقش ارزنده دیوار مهربانی در جهت کمک به تأمین هزینه‌های سنگین بیماران سرطانی خاطرنشان کرد: ایرانیان و به‌ویژه اهالی فرهنگ‌مدار و انسان‌دوست شیراز، کارنامه درخشانی در نیکوکاری دارند و دیوار مهربانی زمینه‌ای را فراهم کرده است که همه افراد در حد توانایی و تمکن مالی بتوانند مبلغی را از طریق دستگاه پوز برای تأمین هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی اهدا کنند.
دکتر یوسفی با تأکید بر این موضوع که کمک‌های اندک خیران انسان‌دوست هم در روند درمان بیماران نیازمند راهگشا خواهد بود، اظهار داشت: بیماران نیازمند با مراجعه به بخش پذیرش و پرکردن فرم‌های مربوطه می‌توانند از مبلغی که در این حساب نیکوکاری ذخیره شده، در جهت انجام امور پت سی تی و ادامه روند تشخیص و درمان بهره‌مند گردند. وی با اشاره به این موضوع که بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس با دقت و انگیزه دوچندان از کمک‌های خیران صیانت می‌کنند، اظهار داشت: تمامی تلاش و توان خود را به کار می‌گیریم تا بیماران نیازمند حقیقی از کمک‌های نیکوکاران بهره‌مند گردند.
معاونت فرهنگی بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس در ادامه اظهار داشت: امید است که با همدلی، حس نوع‌دوستی، انسانیت و سخاوت نیکوکاران گران‌قدر بتوانیم گامی در راستای حمایت از بیماران نیازمند برداشته و آنها را با مساعدت خیران در پیمودن مسیر سخت و دشوار بیماری یاری کنیم. دکتر یوسفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش تأثیرگذار زیرساخت‌های درمانی که در بیمارستان کوثر آماده خدمت‌رسانی به جامعه است، اظهار داشت: دستگاه پت سی تی بیمارستان کوثر و همچنین سیکلوترون تنها مرکز تولید رادیو دارو در جنوب و غرب کشور است. وی افزود: متأسفانه مشکلات اقتصادی سبب شده است در روند تشخیص و درمان بیماران نیازمند وقفه ایجاد شود که این امر بر مشکلات جسمی آنها افزوده و چالش‌های روحی دوچندانی را به بیماران تحمیل می‌کند. به همین دلیل ایده راه‌اندازی دیوار مهربانی در بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس برای حمایت از بیماران سرطانی شکل گرفت.
مدیر روابط‌عمومی بیمارستان کوثر با اشاره به دیگر زیرساخت‌هایی که برای پذیرش کمک‌های نیکوکاران راه‌اندازی شده، اظهار داشت: در اسفندماه ١٤٠١ دو دیوار مهربانی دیگر جهت مساعدت به بیماران نیازمند غیرسرطانی در لابی طبقه همکف بیمارستان در کنار آزمایشگاه و داروخانه نصب شد که مبالغ اهداشده صرف روند درمان بیماران نیازمند می‌گردد. این پزشک ادیب با قدردانی از مساعدت‌های همیشگی نیکوکاران حوزه درمان عنوان کرد: چه‌بسا این روزها شاهد هستیم افرادی در دیوار مهربانی مشارکت می‌کنند که از توان مالی چندانی برخوردار نیستند. اما الفبای زرین انسانیت و نوع‌دوستی را چنان آموخته‌اند که از کمک به هم‌نوع در شرایط دشوار اقتصادی دریغ نکرده و سخاوت و طبع بلند آنان مثال‌زدنی و ستودنیست. روح بلند خیران همچون دریایی نیلگون و دستانشان چتری پرمهر برای یاری‌رسانی بی‌منت و بی‌چشمداشت به نیازمندان درمان است و به‌راستی که واژه رفیع انسانیت را سرفرازانه تفسیر می‌کنند. او در ادامه با یادآوری این موضوع که بخشندگی، کمک به هم‌نوع و مهربانی باران رحمت خداوند را افزون می‌کند، اظهار داشت: امید است در پرتو این اقدامات انسان‌دوستانه، شاهد تکثیر مهربانی در جامعه تا جایی باشیم که روزی تمامی نیازمندان به یاری دیگران بشتابند و سخن گهربار «بنی آدم اعضای یکدیگرند» به معنای واقعی کلمه محقق گردد.  بر اساس این گزارش، شایان ذکر است دیوار مهربانی بیمارستان کوثر با حضور مدیرعامل بنیاد قلب فارس، ریاست، مدیریت، معاونت فرهنگی و مدیران ارشد بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس در حضور جمعی از بیماران در اسفندماه سال گذشته افتتاح شد و مسئولان ارشد این مرکز کلان درمانی با اهدای مبالغی دیوار مهربانی را بنا نهادند. لازم به ذکر است بیمارستان کوثر اولین بیمارستان و مرکز درمانی در سطح کشور است که این اقدام خیرخواهانه و انسان‌دوستانه را در جهت کمک به بیماران نیازمند در دستور کار قرار داده و علاوه بر آن روش‌های متنوعی را برای جذب کمک‌های خیران به بیماران و گسترش زیرساخت‌های درمانی پیش گرفته است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی