[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بیمه رایگان برای پنج دهک جمعیتی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس از گسترش خدمات رایگان برای شمار بیشتری از دهک‌های جمعیتی خبر داد.
دکتر علی‌محمد جعفرپور در گفت‌وگو با شیرازنوین، با تبریک فرارسیدن اعیاد بزرگ مسلمانان به اهالی ولایت‌مدار استان فارس گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، میزان حق بیمه و سهم سرپرست خانوار برای دهک‌های درآمدی اول تا پنجم رایگان شد.
او با تأکید بر این موضوع که دهک‌بندی خانوارها بر اساس طبقه‌بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در گذشته فقط دهک‌های اول تا سوم از بیمه رایگان بهره‌مند می‌شدند که بر اساس آیین‌نامه جدید دهک‌های چهارم و پنجم نیز مشمول این طرح شدند.
وی با تشریح جزئیاتی از این آیین نامه گفت: بر اساس این مصوبه دهک ششم تا نهم به ترتیب معادل 20 تا 50 درصد در پرداخت حق بیمه مشارکت خواهند داشت و دهک دهم که در سقف طبقه‌بندی وزارت کار و تعاون قرار دارد، به منوال گذشته حق بیمه را به صورت کامل پرداخت می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به این موضوع که افراد فاقد پوشش بیمه در شهرهای با جمعیت بالاتر از بیست‌هزار نفر مشمول این آیین‌نامه می‌شوند، اظهار داشت: افرادی که نتیجه آزمون وسع آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده، می‌توانند از بیمه سلامت همگانی رایگان ایرانیان برای یک بار به مدت یک ماه بهره‌مند شوند.
دکتر جعفرپور اجرای این مصوبه را زمینه‌ساز بهبود وضعیت سرانه سلامت جامعه ارزیابی کرد و افزود: این آیین‌نامه زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای رایگان برای اقشار کم‌برخوردار جامعه را تقویت کرده و گام مهمی در راستای برقراری عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.
این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: در مجموعه بیمه سلامت استان فارس با نگاهی جهادی و انقلابی تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در پرتو قانون بهترین خدمات و پوشش‌های حمایتی را به جامعه تحت پوشش ارائه کنیم تا از درد و رنج بیماران کاسته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی