[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کشف ارتباط هوای گرم با اختلال بینایی، روزنامه شیراز نوین

پژوهشگران از ارتباط بین آب و هوای گرم‌تر و کاهش قدرت بینایی خبر می‌دهند و می‌گویند، این ارتباط در افراد بین ۶۵ تا ۷۹ سال قوی‌تر است.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، تأثیراتی که گرمایش جهانی بر سیاره ما دارد، آشکار است؛ اما در اینجا یک مورد عجیب وجود دارد. پژوهشگران دریافته‌اند که افراد مسن که در آب و هواهایی با دمای متوسط بالاتر زندگی می‌کنند، به میزان قابل توجهی از اختلالات جدی بینایی رنج می‌برند. هر ساله اثرات گرمایش جهانی آشکارتر می‌شود. ما قبلاً پیش‌بینی‌هایی را دیده‌ایم که نشان می‌دهد در پنج سال آینده رکورد دمای جهانی را می‌شکنیم. اطلاعاتی که می‌گوید، اروپا دو برابر سریع‌تر از بقیه نقاط سیاره زمین و دایره قطب شمال، چهار برابر سری‌عتر از گذشته گرم می‌شوند و هشدارهای وحشتناک در مورد رنج انسان در حالی که سیاره اصطلاحاً در حال پختن است، منتشر می‌شود. اکنون پژوهشگران می‌گویند که دمای بالاتر ممکن است تأثیر دیگری نیز بر ما داشته باشد، تأثیری که می‌تواند با کاهش بینایی در افراد مسن مرتبط باشد. این نتیجه‌ای است که گروهی از پژوهشگران دانشگاه تورنتو پس از بررسی سوابق ۱.۷ میلیون آمریکایی ۶۵ ساله به بالا به آن رسیده‌اند. این گروه به عنوان بخشی از این مطالعه، اطلاعات حاصل از نظرسنجی جامعه آمریکا را -مجموعه‌ای از داده‌ها از پرسش‌نامه‌هایی که توسط آمریکایی‌های ۶۵ساله و بالاتر هرساله بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تکمیل شده بود- تجزیه و تحلیل کرد. پژوهشگران دریافتند کسانی که در مناطقی در سراسر ایالات متحده زندگی می‌کنند با میانگین دمای ۶۰ درجه فارنهایت (۱۵.۵ درجه سانتی‌گراد) یا بالاتر، ۴۴ درصد بیشتر از افرادی که در مناطقی با دمای متوسط ۵۰ درجه فارنهایت (۱۰ درجه سانتی‌گراد) زندگی می‌کنند، در معرض خطر اختلال شدید بینایی هستند. این ارتباط در مردان سفیدپوست ۶۵ تا ۷۹ساله قوی‌تر و برای زنان بالای ۸۰ سال و سیاه‌پوستان آمریکایی ضعیف‌تر بود. این اختلالات بینایی بر اساس خوداظهاری و در پاسخ به این سؤال که آیا نابینا هستید یا حتی با استفاده از عینک نیز مشکل جدی بینایی دارید، گزارش شد. پروفسور ایمه فولر تامسون نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: اگر تحقیقات آینده این ارتباط بین اختلال بینایی و دمای متوسط شهرها را اثبات کند، بسیار نگران‌کننده است. ما با تغییرات آب و هوایی انتظار افزایش دمای جهانی را داریم و نظارت بر اینکه آیا شیوع اختلال بینایی در بین افراد مسن در آینده افزایش می‌یابد، بسیار مهم است. تامسون و همکارانش اعتراف می‌کنند که دقیق و کامل نمی‌دانند چرا این ارتباط وجود دارد. فرضیه‌ها شامل این واقعیت است که کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می‌کنند، ممکن است در معرض سطوح بالاتری از اشعه فرابنفش قرار بگیرند که می‌تواند به چشم‌ها آسیب برساند یا ممکن است سطوح پایین‌تری از اسید فولیک داشته باشند که با افزایش دما تخریب می‌شود. 
اسید فولیک یک ویتامین کلیدی برای بافت چشم سالم است و نشان داده شده است که مکمل (همراه با ویتامین B) به مبارزه با تخریب عصبی لکه زرد یا ماکولای چشم کمک می‌کند؛ بنابراین از دست دادن آن می‌تواند به بینایی آسیب برساند. با این حال، پژوهشگران برای در توضیح دقیق این ارتباط، ناتوان هستند و قصد دارند ارتباط بین دمای جو و سلامت را بیشتر بررسی کنند.
تامسون می‌گوید: ما از کشف این ارتباط قوی بین دما و اختلال بینایی بسیار شگفت زده شدیم، اما این یافته جدید، سؤال‌های بیشتری را مطرح می‌کند؛ از جمله اینکه چه ارتباطی بین میانگین دمای شهرها و اختلال بینایی وجود دارد؟ در حرکت رو به جلو، قصد داریم بررسی کنیم که آیا دمای شهرها با سایر ناتوانی‌ها در میان سالمندان مانند مشکلات شنوایی و دیگر محدودیت‌ها در فعالیت‌های روزانه نیز مرتبط است یا خیر.
نتایج این مطالعه در مجله معتبر Ophthalmic Epidemiology منتشر شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی