[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پنکیک با ماست، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه
 زمان پخت: 10 دقیقه
 
 مواد لازم برای 8 عدد
آرد: 1 پیمانه
شکر: 2 قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودر: 1 و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
جوش‌شیرین: یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
ماست: 1 پیمانه
تخم‌مرغ: 2 عدد
کره: 2 قاشق غذاخوری

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های اصلی است و باید مواد غذایی که در صبح استفاده می‌شود، مقوی و سالم باشد تا بتواند انرژی لازم برای تمام روز را تأمین کند. پنکیک به روش‌های مختلفی درست می‌شود و در سراسر دنیا طرفدارهای خیلی زیادی دارد. پنکیک را می‌شود در طعم‌های مختلف و به روش‌های گوناگون درست کرد. اگرچه پنکیک ساده اغلب نسبت به سایر طعم‌های پنکیک شناخته شده‌تر است و اغلب افراد ترجیح می‌دهند آن را درست کنند، اما پنکیک‌های خاص مثل پنکیک ردولوت یا پنکیک‌های مقوی و پرخاصیت مثل پنکیک خرما و عسل هم طعم‌های فوق‌العاده‌ای دارند که نمی‌شود از آن‌ها گذشت. خیلی از پنکیک‌ها هم هستند که با اضافه کردن یک ماده اولیه ساده به آن‌ها خاص و دلچسب‌تر می‌شوند. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک پنکیک ساده اما جدید را به شما آموزش بدهیم. یکی از انواع مختلف پنکیک، پنکیک ماست است. وجود ماست در پنکیک باعث می‌شود که بافت پنکیک پفکی و تردتر بشود و طعم بی‌نظیری پیدا کند. در ضمن اگر شیر در خانه ندارید هم این روش می‌تواند به کمک شما 
بیاید.
پنکیک با ماست یک روش عالی برای درست کردن یک صبحانه خوشمزه ‌است که به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در نظر گرفته می‌شود. ارزش غذایی پنکیک ماست آن‌قدر زیاد است که نه تنها برای صبحانه، بلکه برای شام یا دسر هم یک ایده فوق‌العاده ‌است و می‌شود آن را با بستنی یا سس میوه‌ای سرو کرد. طرز تهیه پنکیک با ماست خیلی آسان است و نیاز به زمان زیادی ندارد. علاوه بر این مطمئن باشید که همین حالا همه مواد لازم برای درست کردن پنکیک با ماست را دارید و نیاز به تهیه مواد اولیه جدید و خاصی ندارید. پس همین حالا دست به کار بشوید، طرز تهیه پنکیک ماست را یاد بگیرید و این صبحانه و میان وعده بی‌نظیر را به راحتی در خانه درست کنید.

 طرز تهیه 
۱- مواد اولیه برای طرز تهیه پنکیک با ماست را آماده کنید.
۲- یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید و مرتب آن را بچرخانید تا مطمئن شوید تمام قسمت‌های آن گرم شده است.
۳- هنگامی که تابه گرم شد، حرارت زیر آن را کم کنید تا گرما در تمام سطح آن باقی بماند و از بین نرود.
۴- در حالی که تابه در حال گرم شدن است، مایه پنکیک را آماده کنید؛ آرد، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را الک کرده و داخل کاسه‌ای بزرگ با هم مخلوط کنید.
۵- در کاسه متوسط دیگر، ماست و تخم‌مرغ را ریخته و با هم مخلوط کنید. به طوری که کاملاً یکدست شوند.
۶- مخلوط ماست و تخم‌مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه غلیظی به دست آید.
۷- کره یا روغن آب شده را نیز به مواد اضافه کرده و با سایر مواد ترکیب کنید.
۸- با استفاده از قلم‌مو کمی کره یا روغن داخل تابه گرم شده بمالید. برای این کار می‌توانید از اسپری روغن نیز استفاده کنید. سپس با استفاده از قاشق یا ملاقه، مقداری از مایه پنکیک بردارید و آن را داخل تابه داغ بریزید. اجازه دهید تا پنکیک بپزد و روی آن حباب‌هایی ظاهر شود. برای این کار حدود ۲ دقیقه زمان لازم است.
۹- با استفاده از کاردک مخصوص یا کفگیر تخت، پنکیک‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها نیز بپزد و طلایی رنگ شود؛ یعنی حدود ۲ دقیقه دیگر.
۱۰- پنکیک‌های پخته شده را به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید. پنکیک‌ها را با کره، شیره افرا، عسل یا مربا تزیین کرده و گرم سرو کنید.
 نکات کلیدی
 برای درست کردن پنکیک با ماست می‌توانید به جای یک پیمانه آرد از ترکیب سه چهارم پیمانه آرد سفید و یک دوم پیمانه آرد ذرت استفاده کنید.
 برای درست کردن پنکیک با ماست می‌توانید از ماست بدون چربی و یا کم‌چرب استفاده کنید.
 به جای کره می‌توانید از روغن نباتی استفاده کنید.
 برای سرو پنکیک می‌توانید از کره، شیره افرا، عسل یا مربا به همراه میوه‌های خرد شده استفاده کنید.
 گرمای مناسب برای پخت پنکیک مهم‌ترین نکته کلیدی در تهیه آن است. با تنظیم دما و گرم نگه داشتن تابه پیش از ریختن مایه پنکیک داخل آن می‌توانید از پخت ایدئال آن اطمینان حاصل نمایید.
 برای اطمینان از گرم شدن تابه، ابتدا یک قطره آب داخل آن بچکانید. اگر قطره شروع به جوشیدن و بخار شدن کرد، تابه کاملاً داغ شده است.
 بهتر است همه مواد پنکیک هنگام استفاده از آنها به دمای اتاق رسیده باشند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی