[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد ، روزنامه شیراز نوین


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید. به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: با تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.
«ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه به چگونگی پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دارد که در آن پیش‌بینی شده سالانه حداقل ۱۰ درصد بدهی‌ها باید بازپرداخت شود و همچنین در بند ب این ماده سازمان تأمین اجتماعی موظف شده حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند.
همچنین ماده ۳۰ برنامه ششم دولت را مکلف کرده است اقدامات لازم را برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تعبیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف انجام دهد.»
حاجی بابایی اضافه کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تأمین اجتماعی، اعم از شاغلان و بازنشستگان، باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود و این حقی اجتناب‌ناپذیر است که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است که به آن رسیدگی کند.
نماینده مردم همدان در مجلس بیان داشت: واقعیت آن است که در شرایط کنونی باید توجه بیشتری به بازنشستگان کرد و صرفاً فقط با شعار این مسئله حل‌شدنی نیست.
به گزارش ایرنا، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در مورد لایحه برنامه هفتم به صورت پیشنهاد در کمیته‌های کمیسیون تلفیق برنامه بررسی و در جریان بررسی به این لایحه در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود؛ این مصوبات در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی، به لایحه دولت افزوده می‌شوند.
حاجی بابایی درمورد به بن‌بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت نیز توضیح داد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند.
وی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تأکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت‌محوری هدایت خواهد شد، تا بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی، کارکنان دولت را رنج می‌دهد. این رویکرد می‌تواند شادی، نشاط و امیدآفرینی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.
حاجی بابایی یادآور شد: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خود افزایش می‌یابد و شاهد تحقق اهداف پیش‌بینی شده خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی