[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

لایحه برنامه هفتم توسعه نیمه مرداد به صحن مجلس می‌آید، روزنامه شیراز نوین

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از ۱۵ مرداد ماه در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود.
مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق گفت: از این هفته پیشنهادهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کمیته‌های کمیسیون تلفیق برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این کمیته‌ها تا پایان این هفته فرصت دارند گزارش بررسی‌های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با بیان اینکه پیشنهادهای ارائه شده و نیز لایحه دولت بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: موفقیت در اجرای برنامه ششم توسعه به گفته کارشناسان کمتر از ۳۰ درصد بوده است که نشان می‌دهد مواردی که در احکام برنامه‌های گذشته گنجانده شده بود، بیش از آنکه برنامه باشد، آرزو بوده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در برنامه هفتم آن را ریل‌گذاری برنامه هفتم برای پنج سال آینده کشور توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از نقاط قوت برنامه هفتم بررسی سالیانه عملکرد آن است که با ابتکار رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایحه دیده شده است. وی توضیح داد: اگر بناست در برنامه هفتم رشد اقتصادی کشور ۸ درصد باشد، باید عملکردها به صورت سالیانه بررسی شود. عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مورد روند بررسی کلیات لایحه برنامه گفت: در هفته آینده (۱۷ تا۲۳ تیر) بررسی کلیات در کمیسیون تلفیق آغاز می‌شود و پس از تصویب کلیات تلاش می‌کنیم که جزئیات این لایحه زودتر به سرانجام برسد تا مبنای عمل دولت در تدوین بودجه سال آینده کل کشور باشد. عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: بنا بر تصمیم هیئت رئیسه مجلس مقرر شد بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم در نخستین جلسه علنی مجلس پس از دهه اول روز جلسه بعد از عزاداری دهه اول محرم یعنی ۱۵ مرداد ماه در صحن علنی بررسی شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی