[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کنسرت‌هایی که امنیت ندارند ، روزنامه شیراز نوین

گرشا رضایی که شامگاه جمعه نهم تیرماه در سینما قدس سیرجان به روی صحنه رفته بود، با حمله عواملی ناشناس که سلاح سرد به همراه داشتند، روبه‌رو شد و در جریان این اتفاق دو نفر زخمی شدند و پلیس وارد عمل شد.
به گزارش ایسنا، ویدئو‌هایی از کنسرت گرشا رضایی در فضای مجازی منتشر می‌شد که خبر از حمله عده‌ای ناشناس به کنسرت این خواننده می‌داد.
زخمی‌شدن چند نفر در پی حمله به کنسرت
بر اساس ویدئوهای منتشرشده، افرادی که به کنسرت رضایی حمله کرده‌اند، علاوه بر ایجاد فضای رعب و وحشت، شیشه‌های سالن را خرد کرده‌اند که البته گویا با مقاومت عوامل حراست، نتوانسته‌اند به داخل سالن کنسرت راه یابند. با این همه آن‌طور که از اظهارات خواننده و مسئول برگزارکننده برمی‌آید، در پی این حادثه چند نفر آسیب دیده‌اند. ضمن اینکه در ادامه این حادثه، گرشا رضایی و گروهش توانسته‌اند از محل برگزاری کنسرت خارج شوند.
درخواست گرشا رضایی برای برخورد با عوامل حمله
اکنون رضایی در واکنش به این اتفاق طی یک استوری نوشته است: «دوستان عزیزم ممنون که پیگیر سلامتی من هستید. من، بچه‌های گروه و مردم عزیز سیرجان که در کنسرت حاضر بودیم، در سلامت کامل به سر می‌بریم. البته گویا دو نفر از دوستان زحمتکش اداره فرهنگ شهر به صورت سطحی زخمی شدن که شکر خدا وضعیت جسمی‌شون خوبه. امیدوارم با عوامل بر هم‌ زدن امنیت کنسرت‌ها برخورد قانونی بشه که این وضعیت واقعاً مایه شرمه.»
حمله اراذل و اوباش به کنسرت با چهره‌هایی که پوشانده شده بود
در همین راستا، مدیرعامل مؤسسه آوای آرشه که مسئول برگزاری این کنسرت بوده است، به ایسنا درباره این ماجرا توضیح داده و گفته است: «در حوالی ساعت ۲۳ در سانس دوم کنسرت، دو نفر از اراذل و اوباش که چهره خود را پوشانده بودند، اقدام به ورود به سالن با قصد بر هم زدن کنسرت کردند. در این ماجرا یک نفر از نیروهای ارشاد و یک نفر از نیروهای مؤسسه طی مقاومت از ورود این دو نفر به سالن، مجروح شدند که به‌صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.»
پلیس وارد عمل شد
به گفته حمیدی، این دو نفر که قمه به دست داشته‌اند پس از اینکه موفق به ورود به سالن نشده‌اند، با موتوری بدون پلاک از محل متواری شده‌اند. اما این ماجرا در دستور کار پلیس است تا آنها را دستگیر کند و تحویل مراجع قضایی دهد.
تکرار حادثه‌ لیان و یادآوری قول ارشاد
پیش از این نیز در جریان کنسرت گروه «لیان» عواملی به تالار وحدت هجوم برده بودند که این اتفاق با برخورد حراست و نیروهای انتظامی متوقف شد. در همان زمان وزیر فرهنگ در واکنش به این اتفاق عنوان کرده بود که اجازه نمی‌دهند در فضاهای فرهنگی و هنری عده‌ای هنجارشکنی کنند. کنسرت رضایی دومین نمونه از این اتفاقات در یک بازه زمانی کوتاه است.
دستگیری عوامل اصلی
چند ساعت پس از اعلام جزئیات حمله افراد مسلح به سلاح سرد به محل برگزاری کنسرت گرشا رضایی در سیرجان و ورود پلیس به ماجرا، فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری عامل اصلی این نزاع خبر داد و گفت: سه نفر قصد ورود به سینما قدس سیرجان برای تماشای کنسرت گرشا رضایی بدون خریداری بلیت را داشتند که توسط عوامل ورودی و نگهبانی از ورود آنها جلوگیری شد. پس از بحث و ایجاد تنش شکل گرفته بین این افراد و عوامل سینما تعدادی از شیشه‌های ورودی سینما توسط آنها تخریب شد.
سرهنگ امیر سبتکی افزود: با پیگیری‌های اطلاعاتی پلیس عامل اصلی این نزاع را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داد. همچنین اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل دخیل در این حادثه ادامه دارد.
ایسنا در تلاش برای پیگیری دلایل این ماجرا از مسئولان حوزه موسیقی و معاونت هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی