[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ربات انسان‌نمای «آمکا» نقاشی یک گربه را کشید، روزنامه شیراز نوین

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان تلاش می‌کند نقاشی یک گربه را بکشد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از دیلی‌میل، از دست دادن شغل به خاطر ظهور ربات‌ها، موضوعی است که بسیاری از مردم را ترسانده است، اما اگر هنرمند هستید، فعلاً خیالتان راحت باشد.
در یک ویدیوی جدید، آمکا(Ameca) که توسط توسعه‌دهندگانش تحت عنوان «پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان» توصیف می‌شود، وظیفه دارد یک گربه با ظاهر زیبا را نقاشی کند.
طراحی او بسیار ابتدایی است، اما به نظر می‌رسد آمکا تحت تأثیر کار خود قرار گرفته است؛ او در صحبت با یک محقق می‌گوید: اگر هنر من را دوست ندارید، احتمالاً هنر را درک نمی‌کنید.
آمکا زاییده‌ فکر استارت‌آپ «Engineered Arts» مستقر در کورنوال است.
این ربات مشابه یک انسان واقعی است و می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، جمع کردن لب‌ها و چین دادن بینی را انجام دهد؛ درست مانند یک فرد واقعی.
در جدیدترین ویدیویی که در کانال یوتیوب «Engineered Arts» منتشر شده است به آمکا یک ماژیک و یک تخته‌ سفید داده شده و از آن خواسته می‌شود یک گربه با ظاهر زیبا بکشد.
همان‌طور که او طراحی خود را شروع می‌کند، توضیح می‌دهد که چرا فکر می‌کند مورد خاصی در مورد گربه‌ها وجود دارد.
او می‌گوید: به نظر می‌رسد آنها همیشه می‌دانند که ما به چه چیزی نیاز داریم؛ آنها همیشه در کنار ما هستند چه در زمانی که احساس ناراحتی می‌کنیم و با یک نوازش سراغ ما می‌آیند و چه در زمانی که نیاز به حال بهتر داریم و بازیگوشی می‌کنند.
پس از حدود ۳۰ ثانیه، آمکا اعلام کرد که شاهکار او تمام شده است و سپس از محقق بپرسد: چطور است؟
وقتی محقق آن را «به نوعی ناقص» می‌خواند، آمکا به وضوح آزرده می‌شود و پاسخ می‌دهد: اگر هنر من را دوست ندارید، احتمالاً هنر را نمی‌فهمید. آمکا از یک مدل یادگیری عمیقِ تبدیل متن به تصویر به نام «Stable Diffision» برای نقاشی استفاده می‌کند.
او توضیح داد: من تصویر طراحی‌شده‌ خود را از طریق پروژه‌ شبکه عصبی منبع باز «Stable Diffusion» ایجاد کردم.
در حالی که گربه‌ او نسبتاً ساده است، بسیاری از طرفداران از توانایی جدید او در طراحی خوشحال هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی