[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هرگز نباید مستقیماً از قوطی، نوشیدنی خورد!، روزنامه شیراز نوین

در این مطلب به برخی از دلایلی که شما نباید مستقیماً از قوطی، نوشیدنی بخورید پرداخته شده است. با ما همراه باشید تا در این‌باره بیشتر و بهتر بدانید:
به گزارش بهداشت نیوز، بله ما هم می‌دانیم که خیلی لذت‌بخش است که قوطی نوشابه خنک را از یخچال بیرون بیاورید و مستقیماً از قوطی بنوشید. اما آیا اغلب این کار را می‌کنید؟ پس ما خبر بدی برای شما داریم که پس از خواندن این مطلب احتمالاً ترجیح می‌دهید یک لیوان بردارید!
۱. E. coli
اکثر قوطی‌ها بی‌خطر هستند، اما احتمال آلودگی وجود دارد. به این فکر کنید که چند نفر قبل از قرار دادن قوطی خریداری‌شده توسط شما در یخچالتان، آن را لمس کرده‌اند؟ در برنامه تلویزیونی ۲۰۱۷ محققان، مجموعه‌ای از قوطی‌های نوشابه را از مغازه‌های مختلف جمع‌آوری کرده و میزان باکتری روی آنها را اندازه‌گیری کردند؛ نتایج کاملاً نگران‌کننده بود! خیلی از قوطی‌ها تمیز بودند، اما برخی از آنها به باکتری E. coli آلوده بودند! این باکتری می‌تواند باعث اسهال، مشکلات تنفسی و ذات‌الریه شود!
۲. BPA
بیسفنول A، که بیشتر با نام BPA شناخته می‌شود، اغلب در بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. این ماده خطرناک است و می‌تواند به مایع درون قوطی شما نفوذ کرده و باعث عدم تعادل هورمونی شود. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان تصمیم گرفتند آن را از محصولات خود خارج کنند، اما این ماده شیمیایی هنوز بخش مهمی از قوطی‌های آلومینیومی است. مطالعه‌ای از انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۴ نشان داد که BPA موجود در قوطی‌ها می‌تواند باعث فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی شود.
۳. حشرات موذی
هر چیزی که در کف یک مغازه یا کارخانه قرار دارد در معرض عبور و مرور انواع حشرات و موش است. معمولاً کارخانه‌ها با بسته‌بندی مواد غذایی سعی در ممانعت از ورود حیوانات موذی را دارند، اما با این‌حال، هنگام خوردن از قوطی، ممکن است در حال نوشیدن از محلی باشید که حیوانات موذی از آن رد شده‌اند! اگر داستان‌های وحشتناک موجود در اینترنت را باور کنید، می‌توانید بر اثر مصرف ادرار موش، جان خود را از دست دهید. حتی اگر این احتمال اغراق‌آمیز باشد، ما فکر نمی‌کنیم نوشیدن از قوطی که ادرار یا مدفوع احتمالی روی آن قرارگرفته، چندان خوشایند باشد. توصیه می‌کنیم قبل از نوشیدن قوطی، حتماً آن را بشویید.
۴. حالت تهوع
چند لحظه به این فکر کنید که یک قوطی نوشابه قبل از اینکه به لب شما برخورد کند، چه سفر طولانی‌ انجام داده است. این محصول در کارخانه تولید و مهر و موم شده و قبل از قرار دادن در قفسه‌ها توسط پرسنل سوپر مارکت، از کارخانه به مغازه منتقل شده است. چه کسی می‌داند که چند نفر آن را لمس کرده‌اند؟ برای اثبات این امر، یک ایستگاه تلویزیونی در تگزاس چند قوطی تصادفی را آزمایش کرد.
آنها شواهدی از stenotrophomonas maltophilia، pseudomonas luteola و عفونت enterobacter cloacae پیدا کردند که همگی می‌توانند باعث بیماری شوند. البته، این بدان معنا نیست که مطمئناً بر اثر نوشیدن قوطی بیمار می‌شوید. با این حال، بهتر است قوطی را قبل از نوشیدن از آن، بشویید یا از یک لیوان استفاده کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی