[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تبلیغ، اندیشه و اراده می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه گفت: باید در شیوه‌ها و روش‌های خود در تبلیغ دین و مباحث دینی تجدید نظر کنیم. وی افزود: نباید در انجام تبلیغات دینی منتظر بمانیم و دست روی دست بگذاریم که امکانات، زمان و مکان مناسب فراهم شود. باید از هر فرصت و امکانی برای تبلیغ مسائل دینی استفاده کنیم.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه، دوشنبه در بازدید از سازمان تبلیغات اسلامی فارس و در دیدار با مدیرکل و پرسنل این سازمان گفت: در این زمینه می‌توانیم به گونه ای عمل کنیم که استان فارس در روش‌های تبلیغی، به استانی پیشتاز در تحول تبلیغات تبدیل شود.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه، باید در انجام تبلیغات، وابستگی خود را از امکانات و تجهیزات فیزیکی و سخت افزاری بکاهیم و در این زمینه خود را به فکر، اندیشه و اراده ای که داریم وابسته کنیم، اظهار داشت: یک نمونه بارز و یک اقدام مهم تبلیغی از میان تبلیغاتی که پیامبر و سایر ائمه انجام دادند، حادثه غدیر خم بود که از بعد از بعثت پیامبر(ص)، حادثه ای با این بزرگی، اهمیت و ابعاد سراغ نداریم.
دکتر ایمانیه گفت: نباید در انجام تبلیغات دینی منتظر بمانیم و دست روی دست بگذاریم که امکانات، زمان و مکان مناسب فراهم شود؛ باید از هر فرصت و امکانی برای تبلیغ مسائل دینی استفاده کنیم.
دکتر ایمانیه، با اشاره مصوبه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در استان گفت: این قرارگاه نباید به یک نام منتهی شود و از تشکیل جلسات و خروجی قابل قبول خبری نباشد.
وی افزود: دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، معاونت فرهنگی شهرداری، کانون پرورش فکری، حوزه هنری، امور مساجد و دیگر مجموعه‌ها باید به شکل منظم و هفتگی گرد هم آیند و مباحث مرتبط با حوزه فرهنگ و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان را دنبال کنند.
استاندار فارس، خواستار بهره گیری مناسب از ظرفیت مساجد به عنوان بزرگ‌ترین کانون تبلیغ دین شد و گفت: با وجود جایگاه مساجد و اثرگذاری که این مکان می‌تواند داشته باشد، بعضاً مساجد یا در ساعت‌هایی تعطیل هستند یا در صورت باز بودن امام جماعت ندارند. دکتر ایمانیه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که در مسئله ائمه جماعت تحول ایجاد شود و در آخرین پیامشان هم مهم‌ترین رکن مساجد را امام جماعت آن دانستند و خواستار استفاده از ائمه جماعت جوان، خوش‌فکر، بابرنامه و باانگیزه شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی