[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیریت واحد شهری در پیچ‌وتاب اداری، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، وبیناری با موضوع بررسی ساختار شوراهای اسلامی شهرها با حضور برخی رؤسای شوراهای شهرها و نمایندگانی از شهرداری‌های شهرهای تبریز، قم، سمنان، کرمان، یزد، زنجان، اردبیل، زاهدان، اهواز و شهرکرد روز دوشنبه 12 تیر ماه برگزار گردید و در این جلسه ساختار شوراهای اسلامی شهرها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای بالادست از جمله نهادهای عمومی مهم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آیند که بر مبنای نظام عدم تمرکز اداری تشکیل شده اند. وی تصریح کرد: علی رغم اهمیت ویژه ای که قانون اساسی و قوانین عادی برای این شوراها قائل شده اند و با وجود فرصت‌ها و اختیارات قانونیِ این نهاد در انجام وظایف خود، شوراهای مذکور با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه بوده اند. طاهری گفت: در این میان، یکی از موانع حقوقی و اداری در راستای عمل به وظایف شوراها عدم وجود ساختار و تشکیلات اداری مصوب جهت این نهاد می‌باشد. وی در ادامه گفت: تعارض اصول قانون اساسی در خصوص ساختار و جایگاه شوراهای اسلامی و دیده نشدن خصایص لازم برای یک نهاد محلی در قوانین عادی، از جمله اساسی ترین موانع ساختاری پیش روی شوراهای اسلامی محسوب می‌شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: به همین منظور روز دوشنبه، مورخ 12/04/1402، با حضور جمعی از رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها، از طریق فضای مجازی جلسه ای برگزار گردید که در آن به کارشناسی بررسی ساختار شوراهای اسلامی پرداخته شد. طاهری افزود: به‌ عنوان مثال اصل مدیریت یکپارچه شهری که می‌تواند شورا را به جایگاه واقعی خود در اداره امور شهرها و روستاها برساند، سال‌ها در پیچ و تاب اداری در مجلس و دولت دست‌به‌دست می‌شود و متأسفانه با وجود پیگیری‌های مختلف، عزمی جدی برای نیل به این هدف دیده نمی‌شود.
 وی در پایان ابراز امیدواری نمود که خروجی کمیته‌های شکل گرفته در مجمع مشورتی کلان‌شهرها که در اردیبهشت ماه در شیراز برگزار گردید و در مجمع آتی (تیر ماه در تبریز) منجر به تصمیمات کارشناسان و راهگشا جهت ارائه به مراجع بالادستی گردد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی