[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

تغذیه فقرا جایگزین حکم حبس شد ، روزنامه شیراز نوین

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز:
تغذیه فقرا جایگزین حکم حبس شد 

موفق به تصویب مجوز صدور آرای جایگزین حبس
 در تمامی نهاد‌های قضایی، با هدف تأمین سبد غذایی شدیم

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که در ابتکاری تازه و با همراهی دستگاه قضایی فارس، تأمین سبد غذایی کودکان و مادران باردار مواجه با سوءتغذیه، جایگزین احکام حبس می‌شود. مریم مهارت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سوءتغذیه پروتئین-انرژی یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان زیر ۵ سال و مادران باردار است، گفت: سوءتغذیه در این کودکان می‌تواند منجر به افزایش احتمال مرگ و میر، ابتلا به بیماری‌های مختلف، کاهش قدرت یادگیری و درنهایت کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی شود. او خاطرنشان کرد: این مشکل در مادران باردار، وزن‌گیری کمتر از حد انتظار مادر و عدم پیروی از یک برنامه غذایی سالم، می‌تواند عوارضی مانند سقط جنین، تولد نوزاد کم‌وزن، کم‌خونی و اختلال در رشد و تکامل مغزی جنین را به همراه داشته باشد. مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: از آنجا که فقر اقتصادی و عدم دسترسی به سبد غذایی مطلوب، یکی از علل مهم ابتلا این گروه‌های هدف به سوءتغذیه است، جلب کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر بسترهای حمایتی در سازمان‌های دیگر از استراتژی‌های مهم و تأثیرگذار در بهبود سوءتغذیه به شمار می‌رود.
مهارت بیان کرد: برای نخستین بار در کشور، گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با برگزاری جلسات متعدد با دادگستری استان فارس، موفق به جلب حمایت و تصویب مجوز صدور آرای جایگزین در تمامی نهاد‌های قضایی استان، با هدف تأمین سبد غذایی شد.
او افزود: در همین راستا و در تیرماه امسال، گروه بهبود تغذیه موفق به جذب ۷۰۰میلیون ریال اعتبار از دادگستری شیراز و از طریق صدور آرای جایگزین برای تأمین سبد غذایی کودکان و مادران باردار دچار سوءتغذیه در شهرستان شیراز شد. این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هماهنگی انجام شده با فروشگاه نیرو انتظامی و واحد بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز، ۱۰۴ بسته غذایی در دو نوبت بین خانوارهای ۵۲ مادر باردار و کودک زیر ۵ سال نیازمند شناسایی‌شده، می‌شود. مهارت افزود: اقلام موجود در بسته غذایی حمایتی، با توجه به نیاز کودکان و مادران باردار تنظیم شده و شامل مرغ، سویا، برنج، ماکارونی، عدس، لوبیا، تخم‌مرغ و پنیر است.
او تأکید کرد: تداوم همکاری مراجع قضایی در خصوص صدور آرای جایگزین به منظور تأمین سبد غذایی، علاوه بر تأثیر در کاهش سوءتغذیه در گروه‌های هدف، نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی در زمینه جهت‌دهی به کمک‌های خیران در کاهش سوءتغذیه گروه‌های آسیب‌پذیر دارد.
مهارت، با اشاره به اینکه ارائه خدمات تخصصی تغذیه و افزایش آگاهی گروه‌های آسیب‌پذیر از طریق برگزاری جلسات آموزشی می‌تواند اثربخشی طرح‌های حمایتی را بهبود بخشد، گفت: در همین راستا تمامی مادران باردار و مادران کودکان زیر ۵ سال تحت پوشش برنامه حمایتی تغذیه، می‌توانند به صورت رایگان از خدمات مشاوره تخصصی تغذیه استفاده کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی