[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هفته فرهنگ ایران بین‌المللی شد ، روزنامه شیراز نوین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ۶ رویداد هفته فرهنگی بین ایران و سایر کشورها تا پایان سال جاری میلادی برگزار می‌شود، گفت: از سال ۱۴۰۱ برگزاری رویدادهای هفته‌های فرهنگی را با سرعت مناسبی دنبال کردیم و بنای ما هم است که اهالی فرهنگ و هنر در این رویدادها حضور داشته باشند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به مسکو به منظور حضور در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه گفت: در ملاقات با مقامات فرهنگی روسیه، تلاش می‌شود تا به جایگاه محکم‌تری در مناسبات دوجانبه حوزه‌های فرهنگ و صنایع فرهنگی دست یابیم.
وی افزود: همگام با سیاست دولت در زمینه توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی در توجه به منطقه و کشورهای همسایه، در حوزه فرهنگ هم همین سیاست را دنبال می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: افزون بر ۶ کشور تا پایان سال جاری میلادی(اوایل دی ماه ۱۴۰۲) میزبان رویدادهایی با عنوان «هفته فرهنگی ایران» خواهند بود و بنای ما در این رویدادها، نقش‌آفرینی و حضور اهالی فرهنگ و هنر است؛ برای نمونه در سفر جاری به روسیه و برای رویداد هفته فرهنگی ایران در این کشور، حدود ۵۰ هنرمند ایرانی فعال در رشته‌های مختلف سنتی و صنایع دستی و حوزه های جدید همچون بازی‌های رایانه‌ای حضور دارند.
وی یادآور شد: با وجود این‌که در دو سال اخیر شیوع کرونا مانعی پیش روی این رویدادها بود، در بسیاری از کشورهای همسایه در دو سال گذشته، هفته‌های فرهنگی ایران برگزار شده است.
اسماعیلی مراودات فرهنگی ایران و روسیه را رو به جلو خواند و گفت: بنا بر این است که در کشورهایی که هفته‌های فرهنگی ایران برگزار می‌شود، بلافاصله در ایران هم میزبان این کشورها باشیم و در ارتباط با روسیه هم این روند را پیش رو خواهیم داشت. امیدواریم با تقویت تعاملات دوجانبه، شاهد اخبار خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر دو کشور باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات فرهنگی دوجانبه و شرکت در برنامه‌های «هفته فرهنگی ایران در روسیه» وارد مسکو شد.
اسماعیلی را در سفر فشرده به مسکو و سن پترزبورگ، دو تن از معاونان این وزارتخانه، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همراهی می‌کنند.
برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه سه‌شنبه ۱۳ تیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با افتتاح نمایشگاه هنرهای ایرانی در مجموعه نمایشگاهی ودنخا مسکو آغاز خواهد شد و با اجرای مشترک موسیقی اصیل ایرانی توسط ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی جوانان روسیه نیز همراه خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی