[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

روشن: تمام اعتبار و حیثیت بیرانوند از پرسپولیس است، روزنامه شیراز نوین

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: به‌عنوان یک هوادار تیم می‌گویم که استقلال نیازی به بیرانوند ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روشن در مورد سقف قرارداد بازیکنان در لیگ برتر فوتبال گفت: این طرح را من 15 سال است شنیدم که قرار است اجرا شود. فکر می‌کنم در حال حاضر 14، 15 تیم ما دولتی هستند. بد نیست که تعیین سقف و قیمت کنند و می‌شود این کار را کرد به شرطی که روی آن نظارت و دقت داشته باشند. یعنی پسرخاله دخترخاله‌ای نشود! نمی‌شود مثلاً برای استقلال و پرسپولیس فلان بودجه را تعیین کنند و برای یک تیم دیگر نه. الآن برعکس شده و آنها که مستقیم کار می‌کنند، بودجه‌شان 10 برابر این دو تیم است. من خودم یک ریال هم از استقلال نگرفته‌ام، اما پیشکسوتانی داریم که مسئولان باشگاه نمی‌دانند خانه‌شان کجاست و حالا مریضی‌شان بماند. تا حالا هر مدیری آمده یک کبریت هم نیاورده است و هرکسی انتخاب شده به قول قدیمی‌ها با یک مینی‌بوس آمده و با یک کامیون رفته است.
وی ادامه داد: اگر مدیریت کلان باشگاه‌ها را درست کنیم، بچه‌های مردم به سر و سامان می‌رسند. تیم ملی ما ضعیف است، چون اساس کار در باشگاه‌ها درست نیست.
پیشسکوت باشگاه استقلال در مورد حضور بیرانوند در این تیم و مبلغ نجومی قرارداد وی گفت: قبل از انقلاب قانون داخلی داشتیم که از این دو تیم کسی جابه‌جا نشود؛ هم به پروین و هم به خود من پیشنهاد می‌شد، اما اصلاً به خودمان به خاطر مردم اجازه نمی‌دادیم این مسئله مطرح شود؛ الآن هم استفاده معنوی آن را می‌بریم. وقتی قرارداد می‌بستیم رایکوف، مربی‌مان همه را دور میز جمع می‌کرد و می‌گفت آنها که تیم ملی هستند و بازی می‌کنند، 35 هزار تومان، آنها که تیم ملی هستند و بازی نمی‌کنند 30 هزار تومان و بقیه هم 20 هزار تومان. مثل الآن نبود که از کنار قرارداد بازیکنان افراد دیگری هم سهیم باشند و دلال‌ها و سرپرست و مدیرعامل سود ببرند. الآن در فوتبال ما همه آلوده هستند و نمی‌شود آن را تعطیل کرد، اما اگر این کار را بکنیم و دوباره بسازیم، بهتر خواهد بود.
وی در مورد اینکه الآن فوتبال حرفه‌ای شده و جابه‌جایی بازیکنان چیز عجیبی نیست، گفت: بله من هم قبل از انقلاب را گفتم. الآن حرفه‌ای شده و باید اخلاق هم حرفه‌ای باشد؛ پول گرفتن هم باید حرفه‌ای باشد. در دنیا بازیکنی که قرارداد می‌بنند خودش پولش را در می‌آورد؛ مسی قرارداد می‌بندد و باشگاه یک هفته‌ای پولش را در می‌آورد. بیرانوند هم بهترین گلر ایران است و حرفی نداریم، اما ما می‌گوییم بد است بازیکنی که از یک باشگاهی در آن رشد کرده، آن را رها کند و جای دیگری برود. من در استقلال کاره‌ای نیستم، اما به‌عنوان یک هوادار می‌گویم ما نیازی به این بازیکن نداریم و در همان تیم خود بماند یا به باشگاه دیگری برود. تمام اعتبار و حیثیت او از پرسپولیس است و با رفتن از این تیم خدشه‌دار خواهد شد.
وی ادامه داد: ما باید قوی‌تر باشیم و از وزیر ورزش توقع داریم که قوی‌تر عمل کند؛ وقتی خودش هم عضو این تشکیلات است باید محکم‌تر عمل شود. اینکه سقف گذاشته‌اند کمی مشکل است و کار را برای ما سخت می‌کند؛ اگر محدودیت‌ها را بردارند، بهتر می‌شود و از وزیر ورزش خواهش می‌کنم این موضوع را هم پیگیری کند. حقوق قهرمانان ما یک میلیون و 20 هزار تومان است که اگر ندهند بهتر است؛ دولت کاری کند که برای همه ماندگار شود.
روشن در مورد حضور نکونام در استقلال و عملکرد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، خاطر نشان کرد: اینکه دست خارجی‌های ناتوان قطع شده است خوشحال هستم؛ مربیان ایرانی را کی‌روش از بین برد و کسی جرأت نداشت حرف بزند. ما بهترین مربیان دنیا را داشتیم؛ اگر مربی خوب خارجی بیاید خیلی خوب است و اگر نه، ایرانی‌ها باید باشند و از هم حمایت کنند. برای نکونام آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و به خودش هم گفته‌ام که اگر تنهایی بخواهد به جنگ برود، شکست می‌خورد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی