[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جایزه کتاب سال فارس معطوف به خانواده است ، روزنامه شیراز نوین

طی مراسمی با حضور تعدادی از نویسندگان، شاعران و اساتید دانشگاه، پوستر چهارمین جایزه کتاب سال استان فارس رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر چهارشنبه ۱۴ تیرماه در این مراسم ضمن تبریک روز قلم، گزارشی کوتاه از سرفصل‌های جایزه دوره سوم کتاب سال فارس ارائه کرد و گفت: سال گذشته در ۱۲ حوزه جایزه را پیش بردیم و کتاب‌های خوبی به دست ما رسید.
غلامرضا خوش اقبال با بیان اینکه «شعر با لهجه» در سال گذشته حائز اهمیت قرار گرفت، افزود: سال گذشته بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب سال دریافت کردیم.
او با بیان اینکه در چهارمین دوره زمان بیشتری برای جمع‌آوری آثار پیش‌بینی شده، ادامه داد: امسال و در چهارمین دوره جایزه کتاب، از ۱۸ تیرماه جاری دریافت آثار 
آغاز می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه امسال نگاه ویژه‌ای به حوزه خانواده به‌عنوان یکی از شاخص‌های جایزه کتاب سال شده، گفت: خانه داوری، معیارهای داوری آثار جایزه کتاب امسال را برعهده دارد و بدیع‌بودن زبان کتاب یکی از شاخص‌های اعمال داوری در نظر گرفته شده است.
خوش‌اقبال ابراز امیدواری کرد از اینکه شاهد ارسال آثار زیاد به دبیرخانه جایزه کتاب باشیم، آخرین مهلت دریافت آثار را ۳۰ شهریورماه امسال اعلام کرد.
او تأکید کرد: جایزه کتاب سال تنها به کتاب‌های چاپی اختصاص دارد، اما درصددیم که سازوکاری هم برای کتاب الکترونیک و صوتی در نظر گرفته شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معتقد است که جایزه کتاب استانی، ظرفیت استان‌ها را نشان می‌دهد. وی عنوان کرد: آثار باید متعلق به دوره زمانی فروردین تا اسفند سال ۱۴۰۱ باشد.
خوش‌اقبال یادآور شد: سال گذشته ۲هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب در استان فارس چاپ شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه این نشست، ضمن تبریک روز قلم به همه اهالی فرهنگ و رسانه استان، بیان کرد: روز قلم، بهانه‌ای برای ارج‌گذاشتن به خدمات اهالی فرهنگ است.
مصطفی ندیم، نویسنده برجسته فارس نیز در این نشست به تحلیل شکل‌گیری حکومت‌های مستقل در ایران از قرن چهارم هجری پرداخت.
به گزارش ایسنا، سیداعظم حسینی، غلامعلی خوشبخت و مصطفی ندیم به نمایندگی از جامعه بزرگ نویسندگان، شاعران و اساتید دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی