[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تقویت بومی‌سازی قطعات خودرو ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: بیست‌ودومین نمایشگاه قطعات خودرو از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه و با حضور 60درصدی فارس و 40درصدی 10 استان دیگر از کشور برگزار می‌شود و بومی‌سازی قطعات خودرو در جلوگیری از خروج ارز مؤثر است. محسن نهاوندی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در نشست خبری که به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه قطعات خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار شد، گفت: این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار می‌شود.
وی با تبریک عید غدیر خم ادامه داد: از ۱۰ استان در این دوره از نمایشگاه قطعات خودرو شرکت خواهند داشت و 60درصد شرکت‌کنندگان از استان فارس هستند و با توجه به حضور هیئت‌های تجاری عراق، شرکت‌هایی از این کشور در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌های شیراز حضور پیدا می‌کنند و تلاش می‌شود تا نمایندگی در حوزه‌های مختلف در این کشور دایر شود.
نهاوندی با تأکید بر اینکه فارس در صنعت خودرو رشد خوبی داشته است هم اظهار کرد: استان فارس علاوه بر اینکه در تولید قطعات خودرو، سابقه ۵۰ساله دارد، مهد قالب‌سازی ایران هم است و همچنین استان ما پتانسیل خوبی در بومی‌سازی قطعات خودرو دارد. وی افزود: بیست‌ودومین نمایشگاه قطعات خودرو در این زمینه و همچنین بازار مصرف مؤثر است و امیدواریم اعلام نیازهایی در این نمایشگاه انجام شود.
نهاوندی با تأکید بر اهمیت بومی‌سازی و رونق تولید داخلی اظهار داشت: بومی‌سازی در جلوگیری از خروج ارز مؤثر است و شرکت شایان دیزل ۲۰درصد بومی‌سازی داشته که تا ۲۷ درصد امکان افزایش دارد و برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در این راستا اثربخش است. وی همچنین از تعاملات خوب شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: در قالب تفاهم‌نامه و توافقات بین نمایشگاه بین‌المللی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی، برخی غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه‌ها جهت دریافت یارانه‌ها به شرکت شهرک‌های صنعتی معرفی شدند.
شریعت، مجری بیست‌ودومین نمایشگاه قطعات خودرو هم اعلام کرد: حدود 5 شرکت دانش‌بنیان و آموزشگاه تخصصی تعمیرات خودرو در این نمایشگاه حضور دارند. وی افزود: 60درصد مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه از فارس و ۴۰درصد از ۱۰ استان کشور هستند.
سید عبدالهادی خسروفرد، رئیس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین شیراز نیز گفت: بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی و اختصاصی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان عرصه صنعت قطعات خودرو در فارس تنها نمایشگاهی در کشور است که از صفر تا صد مراحل پذیرش و واگذاری غرفه با اطلاع و مجوز اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل انجام می‌شود.
نایب‌رئیس اول اتاق اصناف فارس ادامه داد: نظارت اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل بر این نمایشگاه موجب شده تا افراد دارای صلاحیت لازم در آن شرکت داشته باشند و نظارت این اتحادیه همچنین سبب افزایش اعتماد مردم برای خرید از این نمایشگاه تخصصی می‌شود؛ زیرا ایمنی قطعات خودرو از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین شیراز با اعمال دقت از حضور افراد سودجو در این نمایشگاه جلوگیری می‌کند.
 وی تصریح کرد: جلوی بسیاری از افرادی که استاندارد لازم را در قطعات خودرو ندارند، برای شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو گرفته می‌شود و هر شرکتی که استاندارد او منقضی شده باشد، اجازه شرکت ندارد.
خسروفرد افزود: از افراد شرکت‌کننده تمام مجوزات لازم را می‌گیریم و تأیید هر شرکت توسط اتحادیه به‌منزله تأیید و اطمینان برای خریداران قطعات خودرو است. وی تأکید کرد: نماینده‌های شرکت‌ها و واردکنندگان در این نمایشگاه شرکت دارند. این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار می‌شود که تمام شرکت‌کنندگان در ارتباط با لوازم یدکی هستند. خسروفرد همچنین از مردم خواست تا از واحدهای صنفی دارای مجوز از اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل خرید کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی